تاثیر بسته بندی محصولات در بازاریابی

سه شنبه ، 31 تیر 1393 ، 05:29

 


تجارت در هر زمینه ای که هستند مخصوصا در زمینه ی تولید محصولات مختلف از بسته بندی و پک برای بهتر کردن کیفیت محصولات خود و جذب مشتری بیشتر استفاده میکنند. طراحی بسته بندی محصولات اگر با خلاقیت و تنوع بالا همراه باشد میزان فروش محصول را به حداکثر میرساند. همچنین اضافه کردن توضیحات و نوشته روی بسته بندی محصولات و استفاده از تصاویر مرتبط با آن، تنوع در رنگ و شکل بسته بندی به رضایت بیشتر مشتریان کمک میکند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بازاریابی محصولات و نشان دادن ان به مشتری و بیان مشخصات و ویژگی ها و نکات مثبت آن اگر با یک بسته بندی خوب همراه باشد فروش محصول را بیشتر میکند. در واقع بسته بندی محصولات یکی از جذابیت های ظاهری است که میتوان از آن در یک بازاریابی موفق استفاده کرد.


مصرف کنندگان اغلب برای خرید یک محصول بسته بندی های منحصر برد را ترجیح میدهند مثلا آسان بودن حمل و نقل کالا با یک بسته بندی مناسب و یا اندازه ی مناسب برای بسته بندی برای محصولات خوراکی و مواد غذایی که بتوان آنها را بهتر نگه داری کرد از نکات مورد توجه مصرف کنندگان است. خیلی از بسته بندی ها حتی پس از استفاده از محتویات آن میتوانند برای نگه داری دیگر وسایل مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین این نکات کوچک به خرید بیشتر مصرف کننده کمک میکند اما بسته بندی های نامطلوب اغلب باعث عدم خرید میشود.
تفاوتی ندارد که چه محصولی را به فروش میرسانید نه فقط در زمینه ی خوراکی ها بلکه برای پوشاک، لوازم مربوط به تاسیسات که نیاز به حمل و نقل دارند و یک بسته بندی خوب میتواند به نگه داری محصول در هنگام حمل و نقل کمک کند از جمله مواردی است که مشتریان به آن توجه میکنند.


اما از منظر دیگری بسته بندی به بازاریابی کمک کند چون یک بسته بندی خوب باعث تشویق بیشتر مشتریان و بر انگیختن علاقه آنها به خرید محصول میشود. یک بسته بندی خوب با طراحی زیبا میتواند خو به خود به خرید کمک کند و مشتری را جذب کند. خیلی از بدها از لوگو و نشان محصول خود روی بسته بندی استفاده میکنند بنابراین این به تشخیص بهتر کالا کمک کند تا مشتری راحت تر محصول را از میان دیگر محصولات در یک فروشگاه بیابد.


تغییر رنگ و طراحی میتواند محصول را از دیگر محصولات مشابه در بازار کالاها جدا کند همچنین داشتن اطلاعات کافی روی بسته و پرداختن به جزئیات باعث جذب مشتریان میشود چون مصرف کننده اغلب به نوشته های روی محصول توجه میکند و هر چقدر که یک برند توضیحات کامل تری را روی بسته بندی محصولات خود داشته باشد ارزش بیشتری برای مشتریان قرار داده و مشتری را بیشتر به خود جذب میکند.


در بازاریابی اغلب ممکن است از خود محصول و یا کاتالوگ آن استفاده شود اما هر قدر که طراحی خلاق تری به محصول داده شود میتواند به بازاریابی آن کمک کند چون بخشی از روند بازاریابی در مورد معرفی محصول است و هر چقدر که یک محصول بسته بندی بهتر و کامل تری داشته باشد نشان از کیفیت بالای محصول است بنابراین خود محصول به تنهایی میتواند کیفیت خود را با بسته بندی بهتر و جذاب تر نشان دهد.

اخبار منتخب بانکی دات  آی آر:

==================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،31 تیر93
نقاشی‌های 400 هزار پوندی نوجوان 11 ساله (+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر