نکاتی برای نوشتن یک ایمیل اداری

سه شنبه ، 31 تیر 1393 ، 08:58


استفاده از ایمیل روزانه بسیار زیاد است از این تکنولوژی برای ارسال و دریافت پیام، تصویر، موسیقی و... استفاده میشود. همچنین ایمیلها میتوانند در بازاریابی هم مورد استفاده قرار بگیرند به این صورت که بخشی از تبلیغات را با استفاده از ایمیل انجام دهیم و به جذب مشتری بپردازیم. خیلی از شرکت ها هم برای برقراری همکاری های تجاری از ایمیل استفاده میکنند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نوشتن یک ایمیل اداری مثل نوشتن یک نامه ی اداری اهمیت دارد بنابراین باید برای ایمیلهای رسمی که در محیط کاری از آن استفاده میکنیم نکات مختلف را رعایت کنیم تا این ایمیل یک ایمیل رسمی و اداری باشد.

 


1-استفاده از کلمات رسمی: برای نوشتن ایمیل های اداری باید از کلمات مناسب استفاده کنیم مخصوصا برای ایمیل هایی که برای همکاری های تجاری استفاده میشوند و یا برای یک محصول یا خدمات شرکت استفاده میکنیم باید از کلمات مناسبی که در نگارش استفاده کنیم. چون مخاطب ما یک شرکت یا یک سازمان است بهتر است که حتما ایمیل دارای عنوان باشد اما اگر کارفرما یا مدیر شرکت را خطاب قرار میدهیم باید حتما از نام و نام خانوادگی و همچنین کلماتی مثل (جناب آقا/سرکار خانم) استفاده کنیم.


2-لحن رسمی: زمانی که از کلمات و نگارش رسمی استفاده میکنیم خود به خود ایمیل ما رسمی میشود اما داشتن لحن رسمی برای ایمیلهای اداری مهم است چون باید به مخاطب احترام بگذاریم و از لحن رسمی استفاده کنیم برای این کار میتوانید ایمیل خود را با صدای بلند بخوانید تا لحن آن برای شما مشخص شود و در صورت نیاز لحن آن را تغییر دهید.


3-خلاصه نویسی: ایمیل های اداری نباید زیاد طولانی باشند باید خلاصه نویسی کنیم. خلاصه نویسی و مختصر نویسی باعث میشود که ایمیل ها بیشتر مورد توجه کارفرما قرار بگیرد اما ایمیل های خیلی طولانی معمولا مورد توجه نیستند بنابراین باید همیشه در نوشتن ایمیل های اداری مطالب مهم را بنویسیم.


4-اجتناب از شکسته نویسی: برای نوشتن ایمیلهای اداری همیشه باید کلمات را کامل به کار ببریم و از شکسته نویسی پرهیز کنیم چون کلمات شکسته برای ایمیلهای اداری مناسب نیستند ایمیلهای داری رسمی بوده و مورد استفاده ی کارفرما و یا مدیران قرار میگیرد بنابراین باید کلمات را کامل و دقیق به کار ببریم.


5-استفاده از جمله بندی صحیح: باید از دستور زبان فارسی برای نوشتن ایمیل استفاده کنیم تا جملات صحیح باشند بهتر است که جملات را کوتاه به کار ببریم و از به کار بردن اصطلاحات اجتناب کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► نسبت فرهنگ و اقتصاد چیست
مخاطرات پول مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر