اهمیت آموزش برای کارمندان

سه شنبه ، 31 تیر 1393 ، 13:17

 


تحصیلات و کسب علم و دانش برای همه اهمیت دارد اکثر افراد اهمیت داشتن و یاد گرفتن یک مهارت را که بتوانند با آن کسب و کاری راه بیندازند میدانند. داشتن تحصیلات در کنار یاد گرفتن مهارتها و اضافه نمودن تجربیات به موفقیت بیشتر یک تیم کاری کمک میکند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر شرکت Glassdoor که در زمینه ی ارائه راهکار برای مشاغل مختلف و کارمندان فعالیت میکند نظر سنجی را انجام داده است که در آن 82 درصد از افرادی که در دانشگاه تحصیل کرده بودند نقش علم و دانش را در موفقیت در یک تجارت مهم دانستند.

 


کارفرمایان اغلب ارزش بیشتر به علم و دانش و تحصیلات کارمندان میدهند مخصوصا زمانی که مهارتهایی هم به این علم و داشتن افزوده میشود اهمیت این تحصیلات و کسب علم افزایش می یابد. آموزش در فضای کاری و یادگیری مهارتها حتی از تحصیلات هم اهمیت بیشتری دارد چون این آموزش در حین کار باعث میشود که ما از نزدیک با روش انجام کارها آشنا شویم.


در نظر سنجی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شده است کمتر از نیمی از کارمندان از فرصت های رشد و پیشرفتی که کارفرمایان در اختیار کارمندان قرار دادند رضایت داشتند. کارمندان اغلب میتوانند از فضای آموزشی موجود در محیط کار استفاده میکنند این آموزش همراه با کار عملی است که کارجویان میتوانند در حین کار بیاموزند بنابراین به نوعی میتواند تاثیر بیشتری روی روند کاری کارمندان داشته باشد.


برای آموزش کارمندان در محیط کاری باید از یکسری از راهکارها استفاده کنیم.
ارائه برنامه های آموزشی
استفاده از تجربیات دیگر کارمندان برای آموزش
آموزش آنلاین
استفاده از کنفرانس برای آموزش


1-استفاده از برنامه های آموزشی در محیط کاری میتواند به کارجویانی هم که تازه مشغول به فعالیت شدند کمک کند تقریبا تاثیر یادگیری در حین کار بیش از یادگیری در محیط های آموزشی است. مخصوصا مهارتها که به انجام کارهای روزانه کمک میکند مهمترین نیاز برای کارمندان است تا آموزش ببینند. برنامه های آموزشی در محیط های کاری باعث میشود که کارفرمایان بهتر بتوانند آنچه را که کارمندان باید در حین کار انجام دهند را به آنها بیاموزند.


2-استفاده از تجربیات دیگر کارمندان برای ارائه نکات آموزشی بسیار خوب خواهد بود کارمندان با تجربه تر میتوانند تجربیات خود را در اختیار کارمندان کم تجربه قرار دهند مثلا مشورت در کار و یا استفاده از نکات خوب برای حل مشکلات کاری با استفاده از تجربیات کارمندان راحتتر خواهد بود و این فرصتی است که کارمندان میتوانند از ان برای یادگیری بهتر استفاده کنند.


3-آموزش آنلاین از طریق وب سایت خود شرکت و یا از طریق برنامه هایی که به صورت آنلاین در اختیار کارمندان قرار میگیرد از دیگر روشهای آموزشی در محیط کاری است با استفاده از فضای آنلاین میتوانیم کلاس های مجازی داشته باشیم و با برنامه ریزی خوب در زمان هم صرفه جویی کنیم.


4-خوب است که کارفرمایان از کنفرانسهای آموزشی برای کارمندان خود استفاده کنند موفقیت یک تیم کاری زمانی است که اعضای تیم با تجربه و با مهارت باشند بنابراین وقت و انرژی برای آموزش کارمندان نوعی سرمایه گذاری است که به بهتر شدن یک تجارت کمک میکند. در کنفرانسها اهداف آموزشی برای کارمندان مشخص میشود و حتی میتوان از دیگر شرکتها هم برای شرکت در کنفرانس استفاده نمود تا این فرصت آموزش و یادگیری برای کارمندان بیشتری باشد و حتی از تجربیات دیگر تجارتها نیز استفاده شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► تیزهوش هستی یا پرتلاش؟
7 رازمدیریتی در اداره اقتصاد خانواده ◄

مطالب مرتبط
بنر