ویژگی مذاکرات تجاری خوب چگونه است؟

چهارشنبه ، 1 مرداد 1393 ، 09:31

 


گاهی برای حل مشکلات کاری نیاز به مذاکره است و یا اینکه برای حل مشکلات بین دو شرکت و تجارت از مذاکرات و گفت و گو ها استفاده میشود. مذاکرات تجاری اغلب بین دو تجارت یا چند تجارت و شرکت انجام میشود این مذاکرات میتوانند برای گسترش همکاری و یا ایجاد همکاری به وجود می آید برای انجام این مذاکرات یکسری مهارتها لازم است تا به موفقیت آن کمک کند مخصوصا برای برقراری ارتباط مهارتهای کلامی و بیان موثر بسیار اهمیت دارد.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر موفق ترین مذاکرات زمانی است که هر دو طرف مذاکره برای بیان و ارائه راهکار با یکدیگر صحبت و گفت و گو میکنند. اولین ویژگی یک مذاکره ی خوب این است که مذاکره کنندگان به ارزیابی و تحلیل مشکلات مربوطه بپردازند.
آمادگی کافی برای انجام مذاکرات تجاری بسیار اهمیت دارد  چون برای مذاکرات تجاری اعضایی که در این مذاکره شرکت میکنند معمولا کارمندان با تجربه در شرکت هستند بنابراین کارفرمایان باید در ابتدا آمادگی کارمندان را برای حضور در مذاکرات تجاری ارزیابی کنند. پس از آن اهداف مذاکرات مشخص گاهی اوقات میتوانیم برای گسترش کار و یا مشورت با سرمایه گذاران مذاکره کنیم. مثلا در مورد شرایط کاری، خواسته های دو طرف و... به مذاکره بپردازیم.


مذاکرات تجاری بیشتر باید با رضایت دو طرف انجام بگیرد مخصوص در مورد معاملات و یا همکاری های تجاری و خرید سهام و مشارکت در سرمایه گذاری حتما باید در کمال رضایت به گفت و گو بپردازیم. اگر در دفعات قبلی هم مذاکرات تجاری داشتید میتوانید از آن تجربه های قبلی استفاده کنید تا  موفقتر باشید.


داشتن یک تیم کاری خوب به انجام مذاکرات بهتر کمک میکند تیم کاری که به اندازه ی کافی با تجربه باشند و بتوانند با مشورت با یکدیگر برای مذاکرات اهدافی تعریف کنند و به بیان مشکلات در کار بپردازند و همچنین قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشند. توانایی تصمیم گیری در مذاکرات بسیار اهمیت دارد رسیدن به توافق و رسیدن به اهداف در مذاکرات یعنی موفقیت در آن.


توانایی هایی مثل متقاعد کردن و توانایی های فردی برای تشویق تجارتی که قرار است با آن وارد همکاری شوید و یا سرمایه گذاری انجام بدهید بسیار مهم است در این مرحله باید از فن بیان خوب استفاده کنید تا بتوانید به اهداف تجاری دست پیدا کنید.


ایجاد یک جو مثبت برای مذاکره و برقراری روندی که در آن هر دو طرف برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند لازم است موفقیت یک مذاکره یعنی رسیدن به یک هدف مشترکی که هر دو تجارت بتوانند به اهداف مورد نظر خود دست یابند.


پرسیدن سوالات، تمرین مهارت خوب گوش دادن، یادداشت برداری، تاکید بر ارزشهای یک تجارت در مذاکره، انعطاف پذیری، زمان کافی برای مذاکره و در نهایت بیان علاقمندی به انجام مذاکرات از دیگر ویژگی های یک مذاکره تجاری خوب است چون زمانی که علاقمند به همکاری و گسترش نام برند و یا سرمایه گذاری در آن باشیم سعی میکنیم مذاکرات را به سمت توافق بکشانیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 12 میلیون مرد خانه نشین هستند
چگونه پروازهایمان را ارزان‌تر کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر