چگونه با کارمندی که سعی می کند بد به نظر برسیم رفتار کنیم

پنجشنبه ، 2 مرداد 1393 ، 08:01

شاید در شرکت شما کارمندانی باشند که سعی بر این دارند که شما بد بنظر برسید در این مقاله شما با نحوه برخورد با آنان آشنا خواهید شد.

شما هر چقدر هم در دانشگاه های حرفه ای و کلاس های آموزشی برای کسب علم و تکنیک های بهبود کارایی در کار زمان سپری کرده باشید، ولی باز هم ممکن است در برخورد با کارمندان زورگو و قلدر دچار مشکل شوید . کسب دانش، چه در مؤسسات رسمی و چه مدارس غیررسمی، شما را برای ورود به محیط کار آماده می کند. کلاس های درباره ی اقتصاد و یا سیاست های تجارت و یا سال ها تجربه عملی شما را برای کارهای سخت روزانه آماده می کند. با این حال، درس های دوره پیش دبستانی است که در برخورد با افراد قلدر به کار افراد می آید.

توجهتان به کارهای خودتان باشد

کاری را که برای آن استخدام شده اید انجام دهید. رئیس و یا ناظر شما متوجه می شود که آن فرد کاری انجام نداده و فقط بدگویی می کند و می فهمند که شما با پشتکار کار می کنید. با اینکه بهتر است کارمندان با هم کنار بیایند، شما برای انجام کارهای خاصی استخدام شده اید. به علاوه کار کردن زیاد و غوطه ور ساختن خود در کار سبب می شود که به همکار دردسرساز خود توجه نداشته باشید. اگر آن کارمند دردسرساز سعی دارد که از کارهای شما به نفع خود سوء استفاده کند، از فایل های خود کپی گرفته و آن ها را در کامپیوتر ذخیره کنید. اگر با یک تیم کار می کنید، بهترین کار این است که نسبت به آن همکار بی توجه باشید ، زیرا جو منفی می تواند راندمان کار شما را کم کرده و اعتماد و شادی ای که همکاران می توانند باهم به اشتراک بگذارند را از بین می برد.

اگر نمی توانید چیز خوبی بگویید....

هیچ چیز نگویید. درباره این حالت منفی با همکاران، و یا با نماینده ی بخش، مگر در شرایط ضروری صحبت نکنید. اگر احساس می کنید که کار شما در خطر است، مثلاً احتمال نرسیدن به یک ضرب العجل و یا احتمال بازخورد منفی مشتری وجود دارد، برنامه ای برای صحبت با ناظر بخش بچینید. صحبت هایتان را در حالتی آرام و در نهایت صداقت ارائه کنید. از شروع کردن صحبت با کلماتی کودکانه مانند " او بحث را شروع کرد" و یا "او سعی می کند که من بد به نظر برسم" خودداری کنید. احساسات خود را کنترل کنید تا به جای حرفه ای بودن بچه به نظر نرسید. اگر باید خود را تخلیه کنید، با شریک، همسر و یا مادرتان صحبت کنید. اگر باید با آن فرد روبرو شوید، خونسرد بوده و این نصیحت حکیمانه را به یاد داشته باشید "برای صحبت به هیچ کسی نزدیک نشوید مگر اینکه بتوانید عاقلانه فکر کنید... از خود به طریقه ای مناسب و حرفه ای دفاع کنید"

آن رفتار را تأیید نکنید

اجازه دهید کارتان در مورد شما صحبت کند. شما می توانید به صورت غیرمستقیم رفتار منفی آن فرد را نشان دهید. اگر در اداره شایع است که شما فردی غیراجتماعی هستید، شیرینی خریده و همه را در آن شریک کنید. آیا شایع است که شما تنبل هستید؟ به سختی کار کرده و یا تا دیروقت در اداره بمانید. اگر شایع است که شما متکبر، بی ادب و یا نابالغ هستید، باز هم شیرینی بخرید. هیچ چیز مانند یک شیرینی سبب از بین رفتن شایعات بی اساس نمی شود. دلیل رفتار سرسختانه ی همکار شما، هیچ فرقی با قلدری بچه ها در دوران دبستان ندارد. او فقط به دلیل اینکه می داند می تواند شما را اذیت کند،این کار را می کند. به او احساس رضایت ندهید. روانشناسی پیشنهاد می دهد که " اگر از نقطه ضعف های خود همانند آسیب پذیر بودن و عصبانی شدن آگاه باشید، مقاومت در مقابل افراد سرسخت راحت تر خواهد بود.

آماده باشید

از حالت آماده خارج نشوید. هنگامی که با شخص ایجادکننده مشکلات و رئیستان ملاقات می کنید، کارتان را آماده داشته باشید. خودتان را برای سؤالاتی که ممکن است رئیستان بپرسد آماده کنید. اگر در یک گروه هستید و آن شخص شوخی ای درباره ی شما می کند، تنها لبخند بزنید. گفتن کلمات طعنه دار بر سر میز غذاخوری همگانی تنها سبب یک ملاقات حضوری با منابع انسانی می شود. این کار زمان می برد، اما اگر نشان دهید که این حرف ها روی شما و یا کارتان تاثیری ندارند، رقیب شما به سراغ هدف راحت تری خواهد رفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بازار طلا رونق می گیرد
پنج راه برای دستیابی به کمال مالی ◄

مطالب مرتبط
بنر