4 کاری که قبل از کاریابی باید انجام دهید

شنبه ، 4 مرداد 1393 ، 09:18

 


کار پیدا کردن هم مثل خیلی از دیگر اهدافی که در زندگی داریم نیاز به برنامه ریزی و صرف زمان و انرژی دارد. برای کار پیدا کردن علاوه بر تلاش و پشتکار باید سعی کنیم از یکسری از عواملی هم که ما را زودتر به هدفمان یعنی دست یابی به یک فرصت شغلی خوب نزدیک میکند استفاده کنیم مثلا استفاده از منابع خوب کاریابی که اغلب فرصتهای شغلی متعدد را در اختیار ما قرار میدهد.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر قبل از اینکه برای کاریابی به جست و جوی فرصت های شغلی بپردازیم باید یکسری از نکات مهم را در نظر بگیریم و پس از آن شغل مورد نظر خود را جست و جو کنیم.

 


1-تعیین اهداف
اهداف شما از کاریابی چیست؟ اهداف میتوانند بلند مدت و یا کوتاه مدت باشند اما قبل از اینکه برای کاریابی به جست و جو بپردازید باید اهداف خود را تعیین کنید. باید در ابتدا توانایی ها و مهارت های خود را در نظر بگیرید اینکه با توجه به توانایی هایی که دارید در چه مشاغلی موفقتر هستید. اهداف کارجویان از کار متفاوت است و این باید در درجه ی اول قبل از پیدا کردن کار در نظر گرفته شود در این صورت مسیر کاریابی برای کارجویان راحت تر خواهد بود.


2-تهیه رزومه
تهیه رزومه باید قبل از کاریابی باشد در ابتدا باید برای دست یابی به یک فرصت شغلی خوب یک رزومه ی قوی داشته باشید. رزومه شامل اطلاعات و تجربیات و مهارتهایی است که کارجو دارد بنابراین تهیه آن برای خود کارجو و کارفرمایان اهمیت دارد چون اولین چیزی که کارفرما به آن میپردازد بررسی رزومه است بنابراین یک رزومه ی خوب باید به روز شده، مرتب، مختصر و در عین حال کامل باشد تا یک فرصت مصاحبه ی شغلی را برای شما ایجاد کند. درج نکات مهمتر به جای جزئیات به خلاصه نویسی کمک میکند.


3-انجام داوطلبانه کارها
گاهی اوقات برای رسیدن به یک فرصت شغلی خوب باید مدتی را داوطلبانه و به صورت کارآموز در یک شرکت مشغول به کار شوید تا از نزدیک با کارها آشنا شده و بهتر بتوانید کار مورد نظر را پیدا کنید. کار کردن به صورت کارآموز هم باعث یادگیری میشود و هم اینکه میزان علاقه شما به کار را نشان میدهد بنابراین فرصت هایی که به عنوان کار داوطلبانه وجود دارد برای ارزیابی میزان علاقه به کار موثر خواهد بود.


4-استفاده از منابع آنلاین
خوب است که وب سایت شرکت های مختلف با موقعیت های شغلی متفاوت و گوناگون را بررسی کنید تا نحوه ی کار آنها برای شما مشخص شود ممکن است که به کاری علاقمند باشید اما با نحوه ی انجام کار و سختی های آن آشنایی نداشته باشید بنابراین استفاده از منابع آنلاین هم برای پیدا کردن فرصت های شغلی خوب و هم برای آشنایی با مشاغل مختلف قبل از کاریابی به کارجویان کمک میکند تا بهتر بتوانند از یک فرصت شغلی خوب استفاده کنند. آشنایی با مشاغل باعث میشود که کارجویان با سختی و چالشهایی که در هر شغلی وجود دارد آشنا شوند در این صورت میتوانند میزان سازگاری روحیات خود را با فرصت های شغلی مختلف بسنجند و بهترین آنها را انتخاب کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► "مسئولیت اجتماعی شرکت ها " چیست؟
وایبر خوب و کاربران بد ◄

مطالب مرتبط
بنر