مصاحبه با رابرت کیوساکی نویسنده و سرمایه گذار

شنبه ، 4 مرداد 1393 ، 13:09


رابرت کیوساکی اهل هاوایی است او تاجر، سرمایه گذار، بنیان گذار شرکت های Rich Dad و Cashflow Technologies و نویسنده ی کتاب های مختلف در زمینه پول و امور مالی در زندگی شخصی است. شرکت Rich Dad  برای چاپ کتاب های مختلف آموزشی در مورد امور مالی شخصی تاسیس شده است. مشهور ترین کتاب منتشر شده از وی Rich Dad Poor Dad است. او بیش از 15 کتاب مختلف را به چاپ رسانده است که بیش از 25 میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است. همچنین او کتاب Rich Kid Smart Kid را نیز در سال 2001 به چاپ رساند که در زمینه ی آموزش استفاده صحیح پول به کودکان بود. او همچنین در زمینه ی آموزش و کارآفرینی نیز فعالیت نموده است. همچنین در مورد اقتصاد جهانی، سرمایه گذاری و مدیریت مالی شخصی مطالب مختلفی را به چاپ رسانده است.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر رابرت کیوساکی در زمینه ی تحصیل و آموزش، بازار مالی، صنعت چاپ، انرژی و صنعت ساخت و ساز مشارک اقتصادی داشته است. او همچنین  در زمنیه ی آموزش امور مالی و فرصت های سرمایه گذاری و تجارت هم مشغول است. رابرت کیوساکی در چاپ کتاب های خود از افراد بسیار با تجربه در زمینه ی امور مالی و حسابداری نیز استفاده نموده است. او بازی های مختلفی را هم که در زمینه ی امور مالی است طراحی کرده که این بازی ها نقش آموزشی دارند. دیدگاه او داشتن یک شغل خوب، پس انداز و سرمایه گذاری بلند مدت است. مصاحبه ای که با او انجام شده است را در ذیل میخوانید.


لطفاً در مورد خودتان بگویید  حرفه و کار شما چیست؟
من در آکادمی Merchant Marine در آمریکا تحصیل میکردم و از آن زمان به مدیریت و اداره کردن علاقمند بودم و پس از چند سال شروع به فعالیت در زمینه ی تجارت کردم  و دو تجارت را شروع کردم که هر دوی آنها با شکست مواجه شدند و پس از آن همراه با همسرم در زمینه ی ساخت و ساز شروع به فعالیت کردیم و موفق شدیم. در سال 1977 شرکتی را که هم آموزشی و هم تجاری بود افتتاح نمودم پس از آن کتاب Rich Dad Poor Dad را به چاپ رساندم که این کتاب حدوداً نزدیک به 30 نسخه از آن در سر تا سر جهان به چاپ و فروش رسید. البته پس از این کتاب کتابهای متعدد دیگر را نیز به چاپ رساندم که همه در زمینه ی امور مالی و پول بود.


چه چیزی باعث علاقه شدید شما به حوزه ی امور مالی و پول شد؟
من در طول دوران زندگی و زمانی که کودک بودم با مشکلات مالی زیادی روبه رو شدم که فشار مالی زیادی را احساس میکردم بنابراین فعالیت من در این زمینه با هدف مدیریت صحیح امور مالی در زندگی و آموزش استفاده صحیح از پول و سرمایه گذاری است.


موفقیت شرکت Rich Dad در چیست؟ چه چیزی باید بیشتر از همه برای امور مالی صحیح مورد توجه قرار بگیرد؟
اولین چیز افزایش میزان هوش مالی از طریق آموزش در این زمینه است. خواندن کتاب، شرکت در سمینارها، استفاده از آموزش مجازی و استفاده از تجربیات دیگران میتواند به میزان دانش در این زمینه کمک کند. تشویق کردن به یادگیری مسائل مالی در زندگی مثل خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز در زندگی و یا رفتن به تعطیلات و استراحت کردن لازم و ضروری است. تلاش برای سرمایه گذاری حتی به میزان اندک اهمیت دارد.


شما در زمینه ی آموزش استفاده صحیح از پول به کودکان نیز مطالب مختلفی را منتشر کردید چه زمانی مناسب آموزش دادن به کودکان در مورد امور مالی و پول در زندگی است؟
کودکان با یکدیگر تفاوت دارند اما والدین بهتر از دیگران میتوانند بهترین سن برای آموزش مسائل مالی به کودکان را در نظر بگیرند معمولا از 6 یا 7 سالگی برای آموزش استفاده ی صحیح از پول و نقش آن در زندگی و درآمد زایی مناسب است. بهترین فضا برای این آموزش فضای خامه است که کودکان میتوانند در مورد پول و استفاده ی صحیح از آن از والدین خود آموزش ببینند.


خانواده ها چگونه میتوانند به مدیریت مالی بهتر کمک کنند؟
همکاری تمامی اعضای خانواده و کودکان برای مدیریت مالی لازم است مدیریت صحیح پول با برنامه ریزی برای خرید و یا تهیه ی آنچه که به آن نیاز داریم به مدیریت مالی بهتر کمک میکند.

خوانندگان کتاب های شما چه چیزهایی یاد میگیرند؟
بیش از هر چیزی خوانندگان را تشویق به استفاده از فرصت های مختلف برای موفقیت میکنم. بیشتر تشویق به فعالیت بیشتر برای رسیدن به موفقیت و چشم اندازهای جدید برای دست یابی به اهداف مالی خود در زندگی مورد توجه من است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رونمایی از قراردادهای جدید نفتی ایران
چند راز در مورد ثروتمندی ◄

مطالب مرتبط
بنر