بلیت قطار از شهریورماه گران می شود؟

شنبه ، 4 مرداد 1393 ، 13:25

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان اینکه فرم‌های آنالیز درآمد-هزینه خود را برای بررسی افزایش قیمت‌ها توسط راه‌آهن، به این معاونت ارسال کرده‌ایم، از افزایش متوسط 20 درصدی قیمت‌های بلیت قطار از شهریورماه خبر داد.
سید حسن موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌های فعلی بلیت قطار تا نرخ‌های واقعی و هزینه شرکت‌ها کمی فاصله دارد.


وی ادامه داد: این در حالی است که بابت حق دسترسی به شبکه ریلی از شرکت‌های مسافری مبلغی دریافت نمی‌شود در حالی که اگر همانند شرکت‌‌های ریلی باری از شرکت‌های ریلی مسافری هم بابت دسترسی به شبکه مبلغی دریافت می‌شد، نرخ‌های بلیت قطار تا دو برابر افزایش می‌یافت.


مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به لزوم حمایت کامل از سیستم حمل و نقل ریلی، بیان کرد: در حال حاضر سیستم حمل و نقل جاد‌ه‌ای بابت دسترسی به شبکه رقمی پرداخت نمی‌کند ضمن آ‌نکه نگهداری راه‌ها بر عهده دولت است در حالی که در شبکه ریلی این موضوع اجرایی نمی‌شود و اگر دولت قصد توسعه ریلی کشور را دارد که قطعاً این همت و قصد وجود دارد، باید به این بخش یارانه بدهد و به آن کمک کند.


* فرم‌‌های درآمد-هزینه خود را به راه‌آهن ارسال کرده‌ایم


موسوی‌نژاد درباره نامه راه‌آهن به شرکت‌های ریلی مبنی بر ارسال فرم‌های آنالیز درآمد_ هزینه خود برای واقعی‌تر سازی نرخ‌های بلیت قطار، بیان کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجاء قبلاً این فرم را تکمیل و به راه‌آهن ارسال کرده است.


مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: به تازگی نیز ‌دوباره همین فرم آنالیز درآمد _ هزینه‌ها را برای راه‌آهن ارسال کردیم که این موارد در دست بررسی است و امیدواریم مورد اجرا قرار گیرد.


* افزایش 20 درصدی قیمت بلیت از شهریورماه


موسوی‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های ریلی نسبت به قیمت‌های فعلی نگران هستند و درخواست اضافه شدن قیمت بلیت قطار را دارند.


مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از بررسی تمام فرم‌های آنالیز درآمد-هزینه شرکت‌های ریلی، مجوز افزایش قیمت بلیت قطار را برای آنها صادر می‌کند.


موسوی‌نژاد با بیان اینکه این افزایش قیمت متوسط 20 درصد خواهد بود، اضافه کرد: افزایش 20 درصدی نرخ‌های بلیت قطار در شهریورماه اعمال می‌شود.


*تخفیف تا 30 درصد در بلیت برخی مسیرها در ایام غیر پیک


وی یادآور شد: شرکت‌های ریلی رقیب جاده‌ای دارند و ممکن است در ایام غیرپیک مسافران خود را از دست بدهند بنابراین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجوزی برای شرکت‌های ریلی مبنی بر امکان‌ اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار صادر کرده است.


مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار موجب استقبال بیشتر مسافران از سیستم ایمنی و پاک ریلی می‌شود، در همین راستا‌ در ایام غیرپیک برای جذب بیشتر مسافر، حتی در برخی مواقع‌ تا 30 درصد تخفیف در قیمت‌های بلیت قطار اعمال شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► عملکرد تیم کاری را با این 5 راهکار افزایش دهید
نرخ شکنی موجران در بازار اجاره در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر