هشدار درباره کلاهبرداری از سایت های بانکی

دوشنبه ، 6 مرداد 1393 ، 08:01


این بدافزار یک بدافزار معمولی بانکی نیست، تنظیمات روی سیستم ها را تغییر داده و سپس خودش را پاک می کند. درست است تغییرات کوچک بوده ولی پیامدهای بزرگی برای کاربران خواهد داشت.
کارشناسان یک شرکت امنیتی در باره حملات سایبری ˈعملیات Emmentalˈ که تاکنون تعداد زیادی حساب کاربری را در اتریش، سوییس، سوئد و ژاپن مورد حمله قرار داده است هشداد دادند.

به گزارش ایرنا از مرکز ماهر، شرکت امنیتی ˈترند میکروˈ( Trend Micro) گزارشی را با نام ˈعملیاتEmmentalˈ منتشر کرد که در آن بدافزار اندرویدی از احراز هویت دو عاملی گذشته و کد مخربی را اجرا می کند که تنظیمات ˈدی.ان.اسˈ (DNS )کامپیوتر آلوده را تغییر می دهد.

خرابکاران اقدام خود را با ارسال بدافزار از طریق حملات فیشینگ- لینک های آلوده یا فایل های ضمیمه شده از طرف فروشندگان محصولات مختلف شروع می کنند.

این بدافزار یک بدافزار معمولی بانکی نیست، تنظیمات روی سیستم ها را تغییر داده و سپس خودش را پاک می کند. درست است تغییرات کوچک بوده ولی پیامدهای بزرگی برای کاربران خواهد داشت.

این بدافزار SSL root certificate جعلی را روی سیستم ها نصب می کند که موجب می شود سرورهای HTTPS آلوده بصورت پیش فرض، قابل اعتماد تشخیص داده شوند و کاربران هیچ گونه هشدار امنیتی را مشاهده نکنند.

این بدافزار، سپس تغییراتی روی DNS سیستم انجام می دهد که موجب می شود کاربران به سمت وب سایت های جعلی بانکی هدایت شوند که دقیقاً مشابه سایت های اصلی است. در آن صفحات، کاربران به صفحات دیگری هدایت می شوند که اطلاعات کاربری را وارد کنند و نرم افزاری را نصب کنند که در حقیقت بدافزار اندرویدی است.

این برنامه کاربردی اندرویدی به عنوان یک تولیدکننده رمز session بانکی نیز عمل می کند. در حقیقت پیامک هایی از بانک را رهگیری کرده و به سمت سرور کنترل و فرمان (C&C) خود یا شماره موبایل دیگری ارسال می کند.

این به این معنی است که مجرمان سایبری نه تنها نام کاریری و کلمه عبور بانکی آنلاین قربانی را برمی دارند، بلکه علاوه بر آن رمزهای session های بانکی آنلاین را نیز می دزدند. به این ترتیب کنترل کاملی روی حساب های کاربری قربانی خواهند داشت. آدرس سرورهای DNS جعلی به شرح زیر است:

- 5.39.219.212

- 193.169.244.73

- 193.169.244.191

- 93.171.202.99

- 37.221.162.56

- 78.108.179.81

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► وزیر کار: من هم کارگر کوره آجرپزی بودم
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،6 مرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر