3 مهارت برای مدیریت تیم کاری

پنجشنبه ، 9 مرداد 1393 ، 05:10


اهمیت مدیریت صحیح کار و البته کارمندان و تیم کاری بسیار زیاد است. وجود یک مدیریت صحیح و موثر باعث میشود که تیم کاری زودتر و با برنامه ریزی به اهداف خود برسد. همچنین وقتی که یک مدیریت خوب وجود داشته باشد خود تیم کاری بیشتر انگیزه پیدا میکند تا برای رسیدن به اهداف تلاش کند. وجود یک تیم کاری خوب مستلزم داشتن یک مدیریت خوب است. اعضای یک تیم باید اولویت ها و آنچه را که بیش از همه در کار مهم است را از طریق بخش مدیریتی دریافت کنند تا بتوانند تلاش های خود را در راستای انجام این اولویتها قرار دهند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارآفرینان و کارفرمایان بیشتر از دیگر کارمندان در زمینه ی مدیریتی فعالیت میکنند و در اصل نقش یک راهنما را برای تیم کاری دارند بنابراین الگو قرار میگیرند مخصوصا در زمینه ی برخورد با چالش های کاری و مشکلاتی که در کار به وجود می آید اغلب کارمندان با مدیران و کارفرمایان خود به مشورت و پیدا کردن راه حل می پردازند.
اما برای مدیریت تیم کاری یکسری مهارتهای کلی و بسیار ساده وجود دارد که میتوانند حس همکاری و تعامل را بیشتر کنند.

 


1-برقراری ارتباط به صورت هوشمندانه
بخش مدیریتی معمولا راهکارها و وظایف را در اختیار کارمندان و تیم کاری قرار میدهد اغلب بخش مدیریتی یک بخشی که دستور و وظیفه را به کارمندان میرساند در نظر گرفته میشود در حالی که مدیران و کارفرمایان فقط نقش ابلاغ وظایف به کارمندان را ندارند البته که دستور العمل و نحوه ی انجام کار و مسئولیت های کارمندان از سوی کارفرما به آنها ابلاغ میشود اما این تنها وظیفه ی بخش مدیریتی نیست. پس از ابلاغ وظایف و مسئولیتها بخش مدیریتی در یک شرکت یا تجارت باید برقراری ارتباط هوشمندانه با کارمندان را جزء اولویت های خود قرار دهد. ارتباط برقرار کردن با کارمندان یعنی پرسیدن نظرات آنها و پیشنهاد هایی که برای بهتر کردن روند کاری دارند همچنین شنیدن مشکلاتی که در هنگام انجام کار و وظایف خود دارند به بهتر کردن شرایط کاری کمک میکند. یک تیم مدیریتی خوب باید دائما با کارمندان در ارتباط باشد تا بتواند از نظرات آنها برای بهبود شرایط کاری استفاده کند.


2-پذیرفتن مسئولیتها
بخش مدیریتی نیز ممکن است دچار کاستی ها و نقاط ضعف باشد که باعث بروز مشکلات شوند اما بیش از همه این بخش باید از مسئولیت پذیری بالا برخوردار باشد مخصوصا زمانی که اشتباهات کاری به وجود می آید و یا نقصی در کار وجود دارد یک مدیریت خوب با پذیرفتن نقاط ضعف در اصل خود را الگویی برای کارمندان و تیم کاری قرار میدهد و همین نشان از مسئولیت پذیری دارد.


3-ستایش و قدر دانی از تیم کاری
یکی دیگر از مهارتهایی که به موفقیت تیم مدیریتی کمک میکند قدر دانی از تلاش ها و موفقیتهایی است که تیم کاری آن را بدست آورده است. چون تیم کاری نیاز به انگیزه دارد تا بتواند بهتر از قبل فعالیت کند و با تشکر و تقدیر و یا دادن پاداش به آنها میتوان این انگیزه را ایجاد نمود تا در آینده نیز تلاش تیم برای کسب موفقیت بیش از قبل باشد.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► با موبایل هوشمندتان حرفـه ای عکاسـی کنیـد
نیلی: وضعیت اقتصادی امسال بهتر می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر