بفرمایید بستنی آفتاب‌پرست!/عکس

دوشنبه ، 13 مرداد 1393 ، 10:10



رفته رفته باید با بستنی‌های معمولی که خوردنشان هیجانی ندارد، خداحافظی کرد چون فیزیکدانان اسپانیایی موفق به تولید بستنی جدیدی شدند که با لیس زدن تغییر رنگ می‌دهد.
ایسنا: فیزیکدانان اسپانیایی موفق شدند یک بستنی تهیه کنند که با لیس زدن از رنگ آبی مایل به ارغوانی به طیف‌های رنگی بنفش و صورتی تغییر رنگ می‌دهد. نام این بستنی که خامالئون (Xamaleon) گذاشته شده به زبان اسپانیایی به معنیِ «آفتاب پرست» است.

سال گذشته نیز یک بستنی ساز انگلیسی با استفاده از پروتئین موجود در عروس دریایی توانسته بود بستنی را تولید کند که در تاریکی می‌درخشید. اکنون به نظر می‌رسد «مانوئل لینارس»، فیزیکدان اسپانیایی نیز همین راه را دنبال کرده و این بستنی رنگارنگ را اختراع کرده است.


 

 

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، این بستنی میوه‌ای جدید در طعم‌های مختلفی نظیر توت فرنگی، کاکائویی، بادامی، موزی، پسته‌ای، وانیلی و کاراملی ساخته شده که تمام ترکیبات تشکیل‌دهنده آن از مواد طبیعی هستند.

«لینارس» گفت: تغییر خودبه‌خودی رنگ این بستنی به کمک پاشیدن ماده‌ای روی آن صورت می‌گیرد که من این ماده را «اکسیر عشق» نامیده‌ام. این اسپری سبب تشدید واکنش‌های خاصی که در هنگام خوردن بستنی صورت می‌گیرد، می‌شود. این ماده به ویژه با تغییر اسیدیته و دمای بستنی که با لیس زدن رخ می دهد، شروع به تغییر رنگ بستنی می‌کند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► کارگر میدان روزی یک میلیون تومان درآمد دارد
ثواب قرض دادن پول به دیگران ◄

مطالب مرتبط
بنر