6 اشتباه رایج در مصاحبه های استخدامی

دوشنبه ، 13 مرداد 1393 ، 13:14

 


مصاحبه های استخدامی از مهمترین مراحل در استخدام کارجویان هستند. کارجویان باید در این مرحله نهایت دقت را برای داشتن یک مصاحبه ی موفق به کار ببرند. اغلب این قسمت از مراحل مهم استخدام هم برای کارفرمایان و هم برای کارجویان است. مصاحبه های استخدامی معمولا بعد از ارسال رزومه و یا تکمیل فرم استخدامی است که کارجویان باید در این مرحله تلاش کنند که با کسب موفقیت در آن بتوانند یک فرصت شغلی خوب را بدست بیاورند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اغلب اشتباهاتی که کارجویان در مصاحبه های استخدامی دارند باعث عدم موفقیت آنها در این مرحله میشود. اشتباهاتی که کارجویان در مصاحبه های استخدامی دارند اغلب رایج است اما با توجه به نکات کوچک میتوان از این اشتباهات جلوگیری کرد و در این مصاحبه ها موفق شد. 6 اشتباه رایجی که کارجویان در مصاحبه های استخدامی دارد اغلب باعث عدم موفقیت آنها میشود.

 


1-اهمیت ندادن به مصاحبه های استخدامی: مصاحبه های استخدامی مهمترین مرحله برای استخدام کارجویان است و اگر این مرحله را جدی نگیریم و به آن اهمیت ندهیم قطعا استخدام نمیشویم. همه ی کارجویانی که این مرحله را با دقت و موفقیت طی کردند توانستند به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنند بنابراین مهمترین مرحله در استخدام کارجویان مصاحبه است پس باید به آن توجه کنیم.


2-پوسیدن لباس نامناسب: محیط کاری و اداری فضای رسمی است که باید در آن لباس رسمی و مناسب پوشید بنابراین باید حتی در مصاحبه ها و قبل از استخدام هم سعی کنید که لباس مناسب محیط اداری و رسمی بپوشید چون اولین برخورد شما با کارفرما در مرحله ی مصاحبه است بنابراین داشتن لباس و ظاهر مرتب و رسمی باعث میشود که در این مرحله موفق تر باشید.


3-نداشتن انگیزه در کار: شما باید برای انجام کار و فعالیت انگیزه و نشاط کافی داشته باشید زمانی که کارفرما از شما سوالات مختلفی میپرسد باید کاملا آماده باشید مثلا از قبل در مورد موقعیت شغلی که برای آن مصاحبه انجام میدهید و یا اهداف کاری خود فکر کنید اغلب کارفرمایان اهداف شما از کار و شروع یک شغل را میپرسند پس باید هدفمند و با انگیزه باشید.


4-کم حرف نباشید: یک کارمند خوب باید با نشاط و فعال باشد زمانی که کارفرما از شما سوالات مختلف میپرسد باید با اعتماد به نفس کافی و با نشاط به سوالات پاسخ دهید کم حرفی و صحبت نکردن باعث میشود که یک فرد بی انگیزه و بی علاقه به کار محسوب شوید بنابراین باید با دقت و انرژی به سوالات کارفرما پاسخ دهید.


5-زیاد صحبت نکنید: در مقابل کم حرفی، پر حرفی زیاد و زیاد صحبت کردن برای مصاحبه های استخدامی چندان مناسب نیست فقط به سوالاتی که کارفرما ار تجربیات و مهارت های شما میپرسد پاسخ دهید با دقت گوش دهید و با دقت هم به سوالات کارفرما پاسخ دهید.


6-نداشتن اشتیاق و علاقه کافی: مصاحبه ی استخدامی یک مرحله ی مهمی است که با استفاده از آن میتوانید به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنید بنابراین باید در این مصاحبه با انرژی مثبت و از نکات مثبت و ویژگی های خوبی که در شما وجود دارد صحبت کنید. مثلا علاقه و اشتیاق شما برای انجام کار و داشتن یک فرصت شغلی خوب از نکات مهمی است که در مصاحبه های استخدامی به موفقیت شما کمک میکند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 60 درصد بنزین 400 تومانی سوخت
بدهکارانی که با تایید یک نامه لو می‌روند ◄

مطالب مرتبط
بنر