چگونه یک کسب و کاری را راه اندازی کنیم؟

سه شنبه ، 14 مرداد 1393 ، 05:25

 


شروع یک کسب و کار کوچک و یا یک تجارت اول از همه نیاز به انگیزه و پشتکار دارد چون راه اندازی یک کار روحیه ی کاری بالا، مسئولیت پذیری، توانایی مقابله با مشکلات و خیلی از عوامل دیگر را نیاز دارد که بدون اینها قطعا نمیتوان حتی با سرمایه گذاری زیاد در یک تجارت موفق شد. اما اگر علاقمند به راه اندازی یک بیزینس هستید و میخواهید یک کسب و کار کوچک را اره اندازی کنید بیش از همه نیاز به یک طرح کاری دارید. طرح کاری یعنی ارائه یک ایده برای شروع یک کسب و کار پر درآمد البته طرح های کاری که استفاده میکنید باید به تناسب تجربه و میزان سرمایه شما باشند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر داشتن ایده ی کاری خوب به راه اندازی یک تجارت خوب کمک کند. ایده ی کاری میتواند تولید یک محصولی  و یا ارائه خدماتی باشد که مورد نیاز افراد جامعه است یا مثلا ارائه یک خدماتی نوین و متفاوت که در آن خلاقیت هم وجود دارد و البته با استقبال زیادی هم رو به رو میشود همگی میتوانند ایده های کاری برای شروع یک کسب و کار باشند. حتما نباید ایده های کاری بزرگ را انتخاب کنید که دست یافتن به آن در ابتدای شروع کار با مشکل مواجه شود بلکه از ایده های کوچک اما با خلاقیت بالا استفاده کنید چون در ابتدای شروع یک کسب و کار هنوز ممکن است تجربه ی کافی نداشته باشید پس بهتر است ایده های کوچکتر را انتخاب کنید.

 


پس از اینکه یک طرح کاری برای شروع در نظر گرفتید باید اهداف کاری را برای خود مشخص کنید. اهدافی که شما از شروع یک تجارت دارید چیست؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نیاز به برنامه ریزی دارند. اهداف مالی و اهدافی که برای پیشرفت و گسترش در کار نیاز دارید نیز به برنامه ریزی خوب نیاز دارند. سرمایه ای که برای شروع یک کسب و کار در نظر میگیرید باید به تناسب طرح کاری و اهداف کاری باشند بنابراین همیشه چون میزان سرمایه خیلی زیاد نیست باید از اهداف کوچک شروع کرده و کم کم در کار پیشرفت نمود.


داشتن یک نام تجاری خوب که متناسب با طرح کاری و مدل تجاری شما باشد نیز از دیگر نیازهای راه اندازی یک تجارت است. این نام تجاری باید علاوه معنا دار باشد یعنی با تجارت شما در ارتباط باشد انتخاب نام هایی که معنای خاصی ندارند تداعی کننده تجارت و بیزینس نبستند ممکن است یک نام منحصر بفرد و جدیدی انتخاب کنید اما مهمتر از همه این نام هویت کاری شما را نشان میدهد پس باید یک نام خوب و با معنی برای کسب و کارتان انتخاب کنید.


کسب و کار برای شروع فعالیت های خود نیاز به تیم کاری دارد. ممکن است کی کسب و کار کوچک در همان ابتدا توانایی جذب کارجویان و کارمندان به تعداد زیاد را نداشته باشد اما کم کم با گسترش یافتن و پیشرفت کردن در کار نیاز به نیروی کاری بیشتری خواهد بود چیزی که یک تیم کاری خوب باید از آن بهرمند باشد خلاقیت و روحیه ی کاری بالاست. اغلب افراد مستعد و علاقمند به کار بیشتر مورد توجه کارفرمایان قرار میگیرند.


پس از اینکه کسب و کاری را راه اندازی میکنیم حال باید به فکر پیش بردن آن و کسب موفقیت و رسیدن به اهداف کاری باشیم برای رسیدن به اهداف نیز تلاش و پشتکار در کار نیاز است که این تلاش به معنای استفاده از روشها و تکنیک های جدید برای افزایش میزان درآمد زایی و جذب بالای مشتریان است. شناخت رقبا، بازاریابی، فروش بیشتر، ارئه و اضافه نمودن خدمات بهتر و متفاوت تر از دیگر تجارتها از راه هایی است که باعث موفقیت یک تجارت میشود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،14 مرداد 93
مصاحبه با مت وگنر مشاور امور مالی و سرمایه گذاری ◄

مطالب مرتبط
بنر