حرکت انقلابی بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج

سه شنبه ، 14 مرداد 1393 ، 08:08

"بانک مرکزی" تصمیم گرفته با توجه به صف انتظار زیاد متقاضیان وام ازدواج، بانک ها به صورت انقلابی در دو ماه مرداد و شهریور تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا مدت ها بود که وام 3میلیون تومانی ازدواج با مشکل تامین منابع و پرداخت مواجه بود و هرروز تعداد متقاضیان در صف این وام بیشتر می شد از طرفی صحبت هایی هم مبنی بر افزایش این وام به 5 میلیون تومان شنیده می شد و تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه به طوری است که تا 15/ تیر/ 93 به حدود یک میلیون و 196 هزار و 669 نفر رسید.


اما با هماهنگی های صورت گرفته بین وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها قرار شد پرداخت این وام از سرگرفته شود.

از طرفی نوبخت در حاشیه جلسه 25 تیر هیئت دولت از پرداخت وام ازدواج پس از تعطیلات عید فطر به متقاضیان خبر داد.

وی در توضیح این تصمیم افزود: طیب‌نیا وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی جلسات مختلفی را برگزار و دستگاه‌های مرتبط آن را مسئول کردند که همه موانع موجود را شناسایی و برطرف کنند تا وام‌ها بدون مشکل به دست وام‌گیرندگان برسد واین تسهیلات ظرف ۷ تا ۸ روز آینده به دست متقاضیان خواهد رسید.

درهمین خصوص بانک های ملی و مسکن، تجارت، رفاه، صادرات و سپه آمادگی خود را برای پرداخت این وام اعلام کردند.

به طوری که همتی مدیر عامل "بانک ملی" در نشست خبری خود با خبرنگاران خبر از پرداخت تسهیلات ازدواج به 220هزار نفر ثبت نام کرده در سامانه این بانک و علاوه بر آن به 100هزار نفر متقاضی دیگر خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هچنین معاون "بانک تجارت" در خصوص مبلغ پرداختی این وام گفت: تسهیلات ازدواج به صورت قرض الحسنه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار با نرخ کارمزد 4 درصد پرداخت می شود و به هر نفر از متقاضیان سه میلیون تومان و با توجه به شرایط خاص برخی متقاضیان تا 5 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.


همچنین وی افراد در صف این بانک برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را، 50 هزار نفر اعلام کرد.

علاوه بر این بانک های "رفاه" و "کشاورزی" از پرداخت به ترتیب 21 هزار و 30 هزار نفر از افراد در صف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج تا پایان شهریور خبر دادند.

گفتنی است؛ "بانک مرکزی" تصمیم گرفته با توجه به صف انتظار زیاد متقاضیان وام ازدواج، بانک ها به صورت انقلابی در دو ماه مرداد و شهریور تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تقلب حرفه ای در کنکور چین
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،14 مرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر