راهکارهای مفید برای کارمندانی که همیشه دیر می کنند

سه شنبه ، 14 مرداد 1393 ، 10:11

تأخیر مشکلی است که کارمندان به طور روزانه با آن مواجه می‌شوند. این مقاله راه کارهایی برای کارمندانی که همیشه دیر می‌رسند ارائه داده است.

اگر تاخیر برای یک کارمند عادت شود، به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد. تأخیر کارمندان به کارایی یک شرکت تأثیر می‌گذارد. منابع انسانی باید دارای قوانین کاملی برای رفتارهای مورد انتظار و واکنش در قبال انجام ندادن تعهدات باشد. یک نیروی کار منظم، باعث می شود که سازمان بتواند به اهداف خود برسد. کارمندان باید آگاه شوند که دیر رسیدن به کار قابل‌قبول نیست.

یافتن ریشه‌ی مشکل

یک مکالمه‌ای تکی با هر کارمند داشته باشید. در طول مصاحبه، قوانین شرکت برای تأخیر را توضیح داده و به او بگویید که تأخیر چه تأثیراتی بر کارایی شرکت خواهد داشت. کارمندان به صورت تیمی کار می‌کنند و اگر یک عضو تیم همیشه تأخیر داشته باشد به مقدار زیادی بر کارایی تیم و خروجی آن تأثیر خواهد گذاشت. این امر سبب تأثیر بر کارایی کل شرکت خواهد شد. از آن شخص درباره‌ی علت تأخیرش پرسیده و سعی کنید در طول جلسه راه‌حلی برای آن بیابید. اهدافی واضح و قابل تحقق تهیه کنید که کارمند باید به آن برسد. مکالمات را به عنوان سندی برای آینده مستند کنید.

دوره‌ی آزمایشی

برای کارمند دوره‌ای آزمایشی تعیین کرده و به او بگویید در طول این مدت حضور او تحت نظر قرار خواهد گرفت. به کارمند بگویید که ارزیابی او صادقانه، عادلانه و بر اساس حضور به موقع او در کار خواهد بود. موفقیت در این آزمایش سبب تثبیت مقام او شده و شکست سبب اجرای طرح انضباطی شدید در آینده خواهد بود.

برنامه کار جایگزین

بعضی از کارمندان به دلیل موقعیت‌های غیرقابل اجتناب، مانند مشکلات نگهداری از فرزندان یا رساندن بچه‌ها به مدرسه ممکن است دیر به شرکت برسند. شما می‌توانید در یک جلسه، یک برنامه‌ی کاری جایگزین برای وی تعیین کنید. این برنامه ممکن است شامل ارتباط از راه دور از طریق تلفن و یا تعیین شیفت های کاری ای باشد که به او اجازه دهد به موقع به محیط کار برسد.

جلسات بررسی

جلساتی متناوب با کارمند تشکیل دهید تا برنامه کاری او بررسی شود. همچنین عواقب نرسیدن به اهداف تعیین‌شده را شرح دهید. این کار ممکن است به صورت نامه‌ی هشدار، تعلیق و یا اخراج باشد. پیشرفت کاری توسط وی را تشویق کنید. در زمان‌های مشخص با او ملاقات داشته باشید تا از کارهای او برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده آگاه شوید. کارکرد کارمند در طول این مدت را ارزیابی کنید. اگر کارایی خوبی داشته است، با نوشتن نامه‌ای به مدیریت منابع انسانی این موضوع را شرح دهید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کارخانه پپسی تهران در سال 1335 /عکس
شادترین مردم دنیا چگونه زندگی می‌کنند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر