کارمندان برتر چه ویژگی هایی دارند؟

سه شنبه ، 14 مرداد 1393 ، 13:46


کارمندان برتر هم از لحاظ تجربیات و هم از لحاظ استعداد و توانایی بیشتر مورد توجه کارفرمایان هستند معمولا کارجویان برای پیدا کردن یک فرصت شغلی خوب تلاش زیادی میکنند اما این تلاش نیاز به تجربه و مهارت کافی هم دارد. یک کارمند خوب باید قابلیت های زیادی برای انجام مسئولیت هایش داشته باشد. در هر کار و تجارتی نیروی کار خوب میتواند رسیدن به اهداف را آسان تر کند. نیروی کار باید از استعداد کافی، خلاقیت و روحیه ی کاری بالا برخوردار باشد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر انتخاب کارمندان برتر با توجه به میزان تجربیات و مهارتهایی که دارند از موفقیت هایی است که یک تجارت میتواند به آن دست یابد هر چقدر که نیروی کار توانایی بیشتری داشته باشد پیشرفت یک تجارت هم بیشتر خواهد بود. در حال حاضر نیز استخدام کارمندان خوب جزء اهداف شرکت های بزرگ محسوب میشود. برخی از شرکتها نیز سعی میکنند با آموزش، انگیزه دادن، تشویق و ترغیب کارمندان به کار و فراهم کردن تجهیزات لازم بتوانند نیروی کاری خوب داشته باشند. برای استخدام کارمندان برتر چند ویژگی مهم مورد نیاز است.


توانایی و تخصص
اولین فاکتوری که برای استخدام کارمندان برتر مورد نیاز است توانایی و تخصص آنها در انجام مسئولیت ها است. داشتن توانایی ها و مهارتهای لازم برای انجام صحیح کارها و همچنین تجربه و دانش کافی در کار جزء توانایی های کارمندان برتر محسوب میشود. تخصص لازم برای هر کاری لازم است تا بتوان در آن موفق شد.


استعداد
استعداد داشتن برای موفق شدن در یک شغل لازم است ممکن است کارمندی در یک فرصت شغلی دیگر استعداد بیشتری داشته باشد و بهتر و زودتر به موفقیت برسد پس در استخدام کارمندان باید میزان استعداد آنها را در نظر گرفت مثلا کارمندانی که به خوبی میتوانند با مشکلات کاری مقابله کنند و همچنین خودشان برای پیدا کردن راه هایی که بتوانند از طریق آن فعالیت های خود را بهتر از قبل انجام دهند تلاش میکنند. استعداد داشتن یعنی توانایی بالقوه برای رشد و پیشرفت و اشتیاق و علاقمندی به انجام مسئولیت های بیشتر.


سازگاری
روحیه ی کاری بالا و توانایی کار در یک تیم کاری نشان دهنده ی روابط عمومی خوب یک کارمند خواهد بود. اینکه کارمندان بتوانند در کنار یکدیگر با وجود اختلاف نظرهای مختلف در کار همکاری و تعامل داشته باشند روحیه ی بالای آنها را در انجام کار گروهی نشان میدهد. توانایی برخورد با انواع مشتریان و جذب آنها نشان دهنده ی توانایی بالای کارمندان در انجام کار گروهی است.


مسئولیت پذیری
از ویژگی های مهم کارمندان برتر مسئولیت پذیری آنها است. جدی بودن در کار و تلاش برای انجام بهتر و سریعتر کارها و فعالیت های روزانه میزان مسئولیت پذیری کارمندان را نشان میدهد. وقتی کارمندان وظیفه ی انجام یکسری از فعالیت ها را دارند باید در قبال آن مسئولیت پذیر باشند و تلاش کنند که این وظایف را به نحو احسن انجام دهند.


ارزش گذاری
یک کارمند خوب برای شغل و فعالیت های خود ارزش گذاری میکند. یعنی تیم کاری که در آن مشغول به فعالیت است و اهداف کل تجارت برای وی مهم است. اگر کارمندان نه فقط به اهداف فردی بلکه به اهداف کل تجارتی که در آن مشغول به فعالیت هستند توجه کنند و در جهت رسیدن به این اهداف و به موفقیت رساندن آن تلاش کنند یعنی برای شغل و کارشان ارزش قائل میشوند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه از خرج های بی مورد جلوگیری کنیم؟
چگونه در کار سرعت عمل داشته باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر