چرا تقدیر و تشکر در کار اهمیت دارد؟

پنجشنبه ، 16 مرداد 1393 ، 08:16


تشکر کردن و قدر دانی از دیگران از عادت های بسیار خوب چه در زندگی و چه در کار است. اغلب افرادی که همیشه تقدیر و تشکر میکنند شادتر هستند. تشکر کردن چه در کار و چه در زندگی روزمره باعث ایجاد خوش بینی و مثبت اندیشی میشود. ممکن است که در فعالیت های روزانه از تجربیات دیگران استفاده کنیم و یا به دلیل مشغله ی زیاد در کار از همکاران خود کمک بگیریم بنابراین تقدیر تشکر کردن در زندگی روزمره جزء کارهایی است که همیشه باید به آن اهمیت بدهیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اعضای یک تیم کاری باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا به هدف برسند و برای اینکه همکاری بین آنها بیشتر شود بیش از همه کمک به یکدیگر مخصوصا در مواقعی که مشکلات کاری به وجود می آید اهمیت دارد درقبال کمک تقدیر و تشکر باعث میشود که حس همکاری هم بین اعضای یک تیم بیشتر شود.
وقتی که قدر دانی میکنیم یعنی میزان توجه ما نسبت به کار دیگران زیاد است و همین باعث میشود که دیگران هم برای ما ارزش بیشتری قائل شوند و در مواقع سختی ها بیشتر به ما کمک کنند مخصوصا در زمینه های تجاری و کاری که اغلب به کمک و تجربه ی دیگران نیاز داریم .


همچنین تقدیر و تشکر باعث ایجاد حس مثبت خواهد شد. خوب است که یک دفترچه یادداشت تهیه کنیم و روزانه میزان تقدیر و تشکری را که انجام میدهیم یادداشت کنیم و در نهایت سعی کنیم که این میزان تشکر کردن را افزایش دهیم.


خیلی از اوقات تشکر کردن از دیگران مخصوصا در فعالیت های کاری و در مقابله با چالشها باعث میشود تا همیشه این حس کمک به دیگران بیشتر شود قطعا زمانی که از کمک کسی تشکر و قدر دانی میکنیم در دیگر مواقعی هم که دچار مشکل شویم میتوانیم از آنها کمک بگیریم. اهمیت قدر دانی از زحمات دیگران مخصوصا کارمندان باعث ایجاد انگیزه در آنها میشود وقتی که قدر دان زحمات و تلاش هایی که کارمندان دارند باشیم روند کاری آنها نیز بهتر از قبل خواهد شد و حس همکاری هم در آنها بیشتر از قبل خواهد بود.


همکاری و تعامل رمز موفقیت یک تیم کاری است و یکی از چیزهایی هم به این همکاری اضافه میکند تشکر کردن از زحمات دیگر کارمندان است. انجام کار گروهی نیاز به روحیه ی کاری بالا دارد و زمانی که بتوانیم قدر دان تلاش یکدیگر در یک تیم کاری باشیم بهتر میتوانیم در یک محیط کاری به همکاری بپردازیم.


علاوه بر اینها زمانی که از دیگران تقدیر و تشکر میکنیم به گونه ای به زحمات آنها احترام میگذاریم و این از ویژگی های کارمندان خوب است. اغلب دغدغه و مشغله در کار باعث میشود که کمتر تشکر کردن و تقدیر از کارها و فعالیت های دیگران را در اولویت قرار دهیم. وقتی که کارفرما به تلاش و کوشش تیم کاری اهمیت میدهد حتی در زمان مشکلات کاری هم تیم تلاش بیشتری میکند تا روند کاری را بهبود بخشد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► آیفون شش 9 سپتامبر می‌آید
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی ◄

مطالب مرتبط
بنر