مزیت شاد بودن در کار و شغل چیست؟

يكشنبه ، 19 مرداد 1393 ، 05:30


شاد بودن یکی از نیازهای اصلی هر فردی است. شادی و نشاط کافی نه تنها در کار بلکه در زندگی روزمره هم یک نیاز اساسی محسوب میشود. ممکن است اغلب به دلیل مشکلات و فشار کاری در زندگی و کسب و کاری که داریم کمتر شاد باشیم و کمتر احساس نشاط و خوشحالی در ما وجود داشته باشد اما شادی به فعالیت زیاد کمک میکند اگر میخواهیم فعال و با انرژی باشیم باید یک فرد شاد باشیم.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر شاد بودن باعث میشود تا کمتر استرس را در کار احساس کنیم. در همه ی مشاغل استرس به میزان متفاوت وجود دارد اما وقتی به اندازه ی کافی نشاط داشته باشیم کمتر استرس به ما غلبه میکند. حتی گاهی اوقات با شاد بودن میتوان استرس را از بین برد. فشار و استرس در کار روی تیم کاری اثر گذاری دارد اما اگر این تیم با انرژی مثبت به فعالیت بپردازد نتیجه ی کاری بهتری خواهد داشت.


از دیگر مزیت های شاد بودن از بین بردن کسلی و یکنواختی است. احساس کسلی روند کار را کند خواهد نمود اما نشاط و انگیزه ی کافی باعث پویایی و فعال بودن در کسب و کار میشود. شادی و نشاط از ویژگی های خوب کارمندان برتر است اغلب کارمندانی که شادتر هستند فعالیت بیشتری هم دارند. اما کارمندان بی انگیزه که نشاط کافی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود ندارند بازخورد کاری خوبی هم نخواهند داشت.


شادی باعث میشود که بیشتر به وظایف و مسئولیت های خود اهمیت دهیم و کیفیت انجام کارها را بالا ببریم وقتی که کار و فعالیت خود را با لذت انجام میدهیم قطعا کیفیت خیلی خوبی از کارمان را مشاهده خواهیم کرد. شاد بودن باعث ایجاد انرژی مثبت در محیط کاری میشود. یک کارفرمای شاد باید یک تیم کاری شاد داشته باشد تا به اندازه ی کافی انرژی مثبت در فضای کاری وجود داشته باشد و تاثیر خوب روی فعالیت همه ی اعضای تیم بگذارد.


برای اینکه بین کار و زندگی شخصی هم بتوانیم تعادل ایجاد کنیم باید علاوه بر برنامه ریزی انرژی مثبت و نشاط کافی داشته باشیم قطعا زمانی که ذهن ما خسته و آشفته باشد نمیتوانیم یک برنامه ریز خوب داشته باشیم اما زمانی که مثبت فکر کنیم و با انرژی باشیم بهتر میتوانیم تعادل را بین کار و زندگی ایجاد کنیم.


برای ایجاد شادی و نشاط موفقیت های کاری را با اعضای تیم کاری خود جشن بگیرید تا همه در این جشن شرکت کنند و این احساس خوب و انرژی مثبت به همه ی اعضای تیم کاری انتقال یابد. موفقیت های کاری مهمترین بخش یک تجارت است بنابراین حتی اگر این موفقیت ها کوچک هم هستند برای تغییر فضای کاری و ایجاد انرژی خوب باید این موفقیت ها را جشن بگیرید تا هم انگیزه و هم شادی بیشتری در فضای کاری ایجاد شود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اوراق تسهیلات مسکن ارزان شد
چگونه یک کارمند نمونه باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر