یک کارفرمای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

يكشنبه ، 19 مرداد 1393 ، 13:15


یک تجارت خوب دارای یک تیم کاری موفقی است که هدف و تلاش آن دست یابی به اهداف است. اعضای یک تیم کاری با استفاده از یک کارفرمای خوب با یکدیگر همکاری و تعامل دارند تا بتوانند به موفقیت برسند. بنابراین وجود یک کارفرما و مدیر که با تجربه و برنامه ریزی بتواند میزان کیفیت کار را افزایش دهد و تیم کاری را هدایت کند مورد نیاز تمامی مشاغل است.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر یک کارفرمای خوب باید در درجه ی اول بتواند یک تیم کاری خوب را تشکیل دهد یعنی از افراد با تجربه و فعال و با انگیزه استفاده کند. زمانی یک تجارت به موفقیت میرسد که اعضای تیم کاری آن افراد ماهر و متخصص باشند. بنابراین تلاش کارمندان برای به موفقیت رساندن یک تجارت بسیار ضروری است.
یک کارفرمای خوب باید همیشه لبخند بزند و مثبت اندیش باشد قطعا کارمندان هم احساس بهتری در محیط کاری خواهند داشت. انرژی مثبت و نشاط کافی در کار باعث بهبود عملکرد اعضای تیم کاری خواهد شد. پس باید به عنوان یک کارفرما همیشه با انرژی مثبت فعالیت کنید و از کارمندان هم بخواهید که استرس را از خود دور کنند.


خوش اخلاقی و برخورد خوب با کارمندان از ویژگی های متداول کارفرمایان خوب است. ساعات های طولانی مدتی را در فضای کاری مشغول به فعالیت هستیم بنابراین همیشه خستگی و استرس و مشکلات در کار وجود دارد و یک کارفرمای خوب با خوش اخلاقی و خوشرویی میتواند این مشکلات و چالش ها را با اعضای تیم خود زودتر و راحت تر برطرف کند.


یک کارفرمای خوب همیشه قدر دان تلاش کارمندان است و با این تشکر و قدر دانی هم به آنها انگیزه میدهد و هم اینکه میزان توجه خود را به کارمندان نشان میدهد. تشکر کردن از زحمات تک تک کارمندان نشان دهنده ی یک کارفرمایی است که قدر دان تلاش های روزانه ی کارمندانش است.


یک کارفرمای خوب همیشه سعی میکند تا کارمندان خود را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف آنها را تبدیل به نقاط قوت کنند تا هم عملکرد کارمندان بهتر شود و هم اینکه تلاش کل اعضای تیم به نتیجه ی بهتری برسد و چون همکاری و تعامل باید با تلاش تک تک اعضای تیم کاری باشد خوب است که همیشه فعالیت ها و کارهای روزانه را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم میزان کیفیت کارمان را بالا ببریم.


کارفرمایان خوب همیشه سعی میکنند تا میزان تجربیاتشان را در اختیار کارمندان قرار بدهند. یک کارفرما نقش یک مربی را برای کارمندان دارد و کارمندان میتوانند از کارفرمای خود نکات خوبی را که در کارشان اثر مثبت میگذارد را بیاموزند. همچنین در زمانی که کارمندان با چالش و یا مشکلات کاری مواجه میشوند اغلب کارفرمایان میتوانند به آنها کمک و راهنمایی کنند.


یک کارفرمای خوب به اندازه ی کافی به کارمندانشان توجه میکند. کارمندان اغلب در مواجه با مسائل مختلف در کار به کارفرمای خود مراجعه میکنند بنابراین توجه به کارمندان و خواسته های آنان از دیگر ویژگی های خوب کارفرمایان است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شود همجنس با همجنس همکار!
شگرد برخی بانک‌ ها برای دور زدن نرخ سود ◄

مطالب مرتبط
بنر