راهکارهایی برای پول قرض دادن

سه شنبه ، 21 مرداد 1393 ، 05:10


در طول زندگی روزمره گاهی نیاز فوری به پول احساس میشود که یا باید برای تامین آن از پس انداز خود استفاده کنیم و یا اینکه اگر پس انداز کافی وجود نداشته باشد باید از وام و در نهایت قرض گرفتن پول استفاده کنیم. وام گرفتن در مواقع ضروری که ما باید در مدت زمان کوتاه پولی را برای خرید کالا و یا سرمایه گذاری تهیه کنیم معمولا نیاز به گذراندن مراحل اداری دارد اما پول قرض گرفتن از دوستان و افراد فامیل راحت تر است. پول قرض دادن و پول قرض گرفتن هم به یک اندازه میتواند باعث ایجاد دردسر برای هر دو طرف باشد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر پول قرض دادن و یا پول قرض گرفتن هم باید مثل دریافت وام دارای یکسری شرایط باشد که بعدا باعث ایجاد درد سر برای دو طرف نشود و اگر پول قرض گرفتیم و یا پول قرض دادیم خیالمان از بابت بازپرداخت آن آسوده باشد. پول قرض دادن و رفع مشکل مالی دیگران بسیار خوب است پس باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم. استفاده از چند راهکار ساده میتواند در پول قرض دادن به ما کمک کند.

 


1-بهتر است که در زمانی که میخواهیم پول قرض بدهیم در درجه ی اول سعی کنیم که علت این پول قرض گرفتن را بدانیم. اغلب ممکن است که برای شروع یک کسب و کار یا خرید یک وسیله مثل خودرو و... نیاز به پول داشته باشیم پس همیشه باید ابتدا به علت این پول قرض دادن پی ببرید. قبل از اینکه به دوستان و یا افراد فامیل پولی قرض دهید حتی اگر مبلغ اندکی هم باشید باید علت این قرض دادن را بدانید.


2-برای پول قرض دادن به دوستان و اعضای خانواده ی خود نیز باید به حد کافی حساسیت روی بازپرداخت آن داشته باشید البته این بستگی به شناخت شما از دوستانتان دارد اما سعی کنید که زمان مشخصی را برای بازپرداخت در نظر بگیرید تا پولی که قرض میدهید در زمان مشخص بازگردانده شود.


2-مسئولیت پذیری در پول قرض گرفتن اهمیت زیادی دارد در قبال پولی که از دیگران قرض میگیریم باید مسئولیت پذیر باشیم و در زمان مشخص آن را بازگردانیم چون نیازها در زندگی متفاوت هستند و هر زمان ممکن است برای رفع نیازها و یا افزایش امکانات نیاز مالی ما بیشتر شود.


3-در هنگام پول قرض دادن یک زمان بندی مشخص را در نظر بگیرید و این زمان بندی را با دوستان و یا اعضای خانواده که از شما پول قرض گرفتند در نظر بگیرید تا در مدت زمان مشخص برای بازپرداخت پول برنامه ریزی شود.


4-میزان پولی را که قرض میدهید باید با میزان نیاز خودتان به پول در آینده تنظیم کنید گاهی ممکن است که خودتان به این پول نیاز داشته باشید و نتوانید مبلغی را قرض بدهید پس همیشه قبل از اینکه پولی را قرض بدهید باید نیاز مالی خود را در آینده در نظر بگیرید برنامه ریزی کنید تا در مدت زمان مشخص این مبلغ بازگردانده شود.


5-سعی کنید به نسبت شناختی که از دوستان خود دارید به آنها پول قرض دهید در مورد اعضای خانواده و یا دوستان نزدیکتر ممکن است که این حساسیتها کمتر باشد اما در کل باید به میزان آشنایی و شناختی که دارید پول قرض بدهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تکلیف آزمون استخدامی صنعت نفت را روشن کنید
اقتصاد مهندسی کدام است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر