5 نکته ی عالی برای مصاحبه های استخدامی

سه شنبه ، 21 مرداد 1393 ، 07:57


مصاحبه های استخدامی از اهمیت بالایی برخوردار است اغلب در مصاحبه ها کارجویان موفق میشوند تا یک فرصت شغلی را بدست بیاورند گاهی اوقات هم ممکن است کارجویانی که تجربه ی کمتری در این مصاحبه ها دارند نتوانند به فرصت شغلی مورد نظرشان دست پیدا کنند. بنابراین حتی اگر از قبل هم تجربه ای برای مصاحبه های کاری و استخدامی ندارید باید سعی کنید با تمرین پرسش و پاسخ در این مصاحبه ها موفق شوید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی باید قبل از اینکه در این مصاحبه ها شرکت کنیم تمرین داشته باشیم مثلا سوالاتی را که کارفرما از ما میپرسد را با خود تمرین کنیم تا بتوانیم بهتر از قبل باشیم و در این مصاحبه ها موفق به دست یابی به یک فرصت شغلی خوب شویم. برای هر فرصت کاری و در هر شغل و تجارتی استخدام شدن کارجویان نیاز به مصاحبه دارد بنابراین این بخش جدایی ناپذیر از مراحل استخدامی است پس باید تجربه و مهارت خود را در آن بیشتر کنید.

 


راب یونگ که در زمینه ی کار و تجارت روانشناسی میکند معتقد است که مصاحبه به 3 نکته ی مهم نیاز دارد "باید برای مصاحبه آماده شوید، تمرین کنید و در روز مصاحبه از آن استفاده کنید". برای اینکه یک مصاحبه ی موفق داشته باشید راهکارهای زیر میتواند به شما کمک کند.


1-آمادگی کامل داشته باشید
قبل از مصاحبه به اندازه ی کافی آماده باشید مثلا رزومه ی خود را تهیه کرده و آن را با خود مرمر کنید و در جلسه ی مصاحبه همراه خود ببرید. بهتر است که رزومه ی خود را در یک کاور قرار دهید تا تمیز و پاکیزه باشد چون ممکن است که کارفرما رزومه ی شما را در مصاحبه دریافت کند. و همچنین باید لباس مناسب و پوشش مناسب محیط کار و اداره را داشته باشید.


2-استرس نداشته باشید
استرس یکی از معضل هایی است که اغلب کارجویان در زمان مصاحبه های استخدامی دارند اغلب استرس به عدم موفقیت در مصاحبه های استخدامی کمک میکنید. سعی کنید در نهایت آرامش به سوالات کارفرما پاسخ دهید چون استرس ممکن است باعث شود که نتوانید خوب فکر کنید.


3-چرا استخدام میشوید؟
باید قبل از اینکه فرصت شغلی را پیدا کنید و در مصاحبه های استخدامی شرکت کنید اهداف خود را از کار و فعالیت مشخص کنید مثلا برنامه ریزی که برای آینده ی کاری خود دارید و میزان تجربه و مهارت هایی که برای موفقیت در کار خود کسب نمودید از نکات مهم مورد نظر کارفرما است بنابراین سعی کنید از قبل آماده باشید تا در مورد تحصیلات، تجربه، توانایی ها و مهارت های خود صحبت کنید.


4-مثبت اندیش باشید
همیشه سعی کنید نسبت به مصاحبه های استخدامی مثبت فکر کنید اگر قبل از مصاحبه و یا در هنگام مصاحبه نا امید باشید و با بی انگیزگی در آن شرکت کنید قطعا نمیتوانید به یک فرصت شغلی خوب هم دست پیدا کنید. سعی کنید با نشاط و با انگیزه باشید تا این حس همکاری در شما بیشتر شود و کارفرما شما را به عنوان یک کارجوی فعال و پر تلاش در نظر بگیرد.


5-عجله نداشته باشید
همیشه در مصاحبه های استخدامی یک زمان مشخص در نظر گرفته میشود تا شما برای مصاحبه به شرکت یا سازمانی که کارمند نیاز دارند مراجعه کنید بنابراین شما هم باید زمان خود را تنظیم کنید تا وقت کافی برای مصاحبه داشته باشید. اگر با عجله در مصاحبه شرکت کنید و با عجله به سوالات پاسخ دهید قطعا نمیتوانید به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنید. با آرامش و با دقت به سوالات کارفرما پاسخ دهید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► آمارهایی جدید از بورسیه‌های غیرقانونی
تکلیف آزمون استخدامی صنعت نفت را روشن کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر