كندي در پرداخت تسهيلات بانكي ساخت مسکن

سه شنبه ، 24 دی 1387 ، 13:51

معاون امور مسكن شهري بنياد مسكن گفت: كندي و عدم پرداخت تسهيلات بانكي ساخت 40 هزار واحد مسكوني در مناطق متوسط جامعه را با مشكل مواجه كرده است.

جواد حق‌شناس اظهار داشت: طرحي در سال‌ جاري اجرا شده است كه به موجب آن بيش از 40هزار واحد مسكوني در مناطق متوسط و پايين جامعه ساخته و زير قيمت بازار تحويل متقاضيان مي‌شود.


حق شناس افزود: عمليات اجرايي پروژه هاي مزبور متوقف شده يا با تاخير در حال اجراست چرا كه بانك‌‌هاي عامل پرداخت تسهيلات مربوط به پروژه‌‌‌هاي بنياد را متوقف كرده اند.


وي با تاكيد بر اينكه اين طرح براي گروه‌هاي كم‌درآمد شهري اجرا مي‌شود و برخي واحدها 10 ميليون و برخي واحدها 14 ميليون وام مي گيرند گفت: پروژه‌هاي مزبور در مناطقي از كشور كه مناطقي متوسط و كم درآمد هستند احداث مي شود اما به دليل كندي پرداخت تسهيلات بانكي اين پروژه ها با كندي و مشكل مواجه شده اند.
به گفته وي ، از 40 هزار واحد مسكوني مزبور تاكنون 4 هزار واحد مسكوني تكميل و تحويل داده شده است.


معاون امور مسكن شهري بنياد مسكن در رابطه با شرايط خريد اين واحدها گفت: در حين اجراي اين پروژه‌ها يا پس از اتمام، افراد متقاضي كم‌درآمد كه از قبل در ادارات بنياد مسكن ثبت‌نام كرده‌اند مي‌توانند براي خريداري اين واحدها اقدام كنند.


وي در رابطه با شرايط برخورداري از اين واحدها گفت: مهم‌ترين شرط، سرپرست خانوار بودن و ساكن بودن در شهري است كه متقاضي خواستار خريد خانه در آن است.


حق شناس در پاسخ به اينكه آيا در تهران نيز پروژه ساخت واحد مسكوني براي كم درآمدها اجرا مي شود گفت:در مناطقي از شهر كرج،پرند و انديشه اين پروژه اجرا و در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری فارس

► آغاز واگذاری 4 هزار ملک مازاد بانکها از دهه فجر
تمدید مهلت ثبت نام داوطلبين استخدام موسسه مالی واعتباری شهر ◄

مطالب مرتبط
بنر