نکاتی برای شروع یک روز کاری

چهارشنبه ، 22 مرداد 1393 ، 05:04


کار کردن اگر با علاقه و اشتیاق همراه باشد قطعا نتیجه و کیفیت بیشتری هم خواهد داشت. داشتن نشاط و انرژی مثبت در کار از ویژگی های کارمندان خوب است. روزهای کاری گاهی ممکن است باعث خستگی و یکنواختی شوند. انجام مسئولیت ها و وظایف در طول روز و استرس و مشکلات کاری ممکن است باعث ایجاد بی انگیزگی شود. اما برای اینکه بتوانیم یک روز کاری خوب داشته باشیم باید مثبت اندیش باشیم و ترجیحا به اهدافی که داریم و موفقیت هایی که میخواهیم کسب کنیم فکر کنیم تا تلاشی که انجام میدهیم باعث خستگی ما نشود.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر ساعات اولیه ی شروع یک روز کاری اغلب مهمترین قسمتی است که میتواند میزان انرژی و انگیزه ی کافی ما را برای انجام کارها در آن روز نشان دهد. اگر روز خود را با شادی و نشاط بیشتر آغاز کنیم این انرژی مثبت به کار هم منتقل میشود. برای شروع یک روز کاری خوب که هم بهتر بتوانیم به کار و فعالیت مشغول شویم و هم تا پایان روز انرژی کافی داشته باشیم باید چند راهکار میتواند به ما کمک کند.

 

 


1-آن تایم بودن
سر وقت رسیدن در شهر های بزرگ و پر ترافیک از معضل های همیشگی است اما این نباید باعث شود که ما در محل کار خود سر وقت حاضر نباشیم. دیر رسیدن باعث ایجاد استرس و دیر شروع کردن کار و فعالیت های ما میشود و به طبع حجم کارها و برنامه ریزی روزانه ما را با مشکل مواجه میکند. پس بهتر است که همیشه آن تایم باشید و سر وقت به محل کار خود برسید تا بتوانید کارهای خود را منظم و سر وقت انجام دهید.


2-برنامه ریزی
خوب است که قبل از شروع یک روز کاری همیشه برنامه ریزی منظم برای انجام کارهای خود در نظر بگیرید مثلا برای روز بعد برنامه ریزی کنید تا چه کارها و فعالیت هایی را باید در چه زمانی انجام دهید. کارهای مهمتر را در ساعات اولیه ی روز انجام دهید و کارهای آسانتر که انرژی کمتر نیاز دارند را به انتهای روز موکول کنید.


3-شاداب باشید
همیشه سعی کنید با لبخند وارد محیط کاری خود شوید و انرژی مثبت داشته باشید. یک محیط کاری که در آن اعضای تیم استرس دارند و دائما انرژی منفی درآنها وجود دارد نمیتواند به خوبی از پس مسئولیت ها بربیاید اما خوب است که روز کاری خود را با نشاط و شادی آغاز کنید.


4-کارهای خود را مدیریت کنید
قطعا در ابتدای روز نمیتوانید همه ی حجم کاری خود را انجام بدهید پس باید بتوانید کارها و وظایف خود را مدیریت کنید. مدیریت زمان و انجام هر کاری در تایم مشخص خود به شما کمک میکند تا تا روند کاری بهتری داشته باشید.


5-خوش اخلاق باشید
یک روز کاری خوب میتواند با برخورد خوب و شروع همکاری با کارمندان برای رسیدن به موفقیت آغاز شود. اغلب مشکلات و چالش های کاری نباید باعث ایجاد تنش شود بلکه یک تیم کاری خوب باید بتواند در کنار دیگر اعضا به همکاری بپردازد بدون همکاری نمیتوان وظایف و مسئولیت ها را انجام داد پس باید همیشه با آرامش و برخورد خوب بتوانید یک روز کاری را آغاز کنید و نتیجه ی خوبی از فعالیت های خود بگیرید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► ۲۰۰ هزار یارانه‌بگیر حذف می شوند
تایید سمی بودن چای هندی صادراتی به ایران! ◄

مطالب مرتبط
بنر