8 اقدام یک بازنده سربلند

چهارشنبه ، 22 مرداد 1393 ، 11:57

 

"بازار بالا و پایین داره" حتما این اصطلاح را شنیده اید. کمتر کسی را می توان یافت که در بازار مشغول کار باشد و صابون نوسانات بازار یکبار به تنش نخورده باشد.

به گزارش بانکی دات آی آر، بازنده شدن در نوسانات بازار یک امر طبیعی است اما بعد از شکست چه باید کرد؟ بهترین راهکار ها بعد ازشکست سنگین اقتصادی و احیانا ورشکستگی کدام است؟

1. تعیین وضعیت

نخستین کاری که در شرایط سخت مالی و ورشکستگی باید انجام شود تعیین شرایط و وضعیت مالی و تهیه یک صورت مالی معتبر ، دقیق وشفاف است

2. حذف مخارج اضافه

حذف مخارج اضافه و کاستن از هزینه های غیر ضرور مهمترین اقدامی است که بعد از تعیین وضعیت باید انجام گیرد چه هزینه هایی ضروری و فوری نیست و می توان آن را حذف کرد یا به تاخیر آنها را مشخص و برای آن برنامه ریزی کنید.

3. تعیین دیون

میزان بدهی ها و موعد سر رسید آنها را تعیین کنید و در یک جدول یادداشت کنید . چقدر از آنها برای شما قابل پرداخت است و کدام ها نیاز به مهلت بیشتری دارد. آیا اموالی در اختیار دارید که با فروششان بتوانید بخشی از بدهی ها تان را بپردازید.

4. مهلت گرفتن

اگر هنگام سر رسید مورد بدهی در خواست مهلت بیشتر کنید پذیرشش از سوی طلبکار دشوار تر می شود اما اگر قبل از سررسید شرایط تان را توضیح بدهید امکان سوء تفاهم کاسته می شود.

5. تغییر مسیر شغل

بلا فاصله راهکار هایی که برای تغییر مسیر شغلی تان لازم است را پیدا کنید و مسیر آینده شغلی تان را تعیین کنید. برای پیشرفت چه کار هایی را می توانید انجام دهید و در انجام چه اموری کوتاهی کرده اید یک مشاور مالی خبره بسیار در این مورد می تواند راهگشا باشد.

6. توقف روند بدهی

برای جبران بدهی ها یا راضی کردن طلبکارها اقدام به گرفتن وام و یا قرض بیشتر نکنید چراکه این راهکار فقط شمارا بیشتر گرفتار خواهد کرد.

7. صبور باشید

شکست مالی یک فرآیند کاملا عادی در طی فعالیت حرفه ای است که بعضا به دلایل مختلفی چون سهل انگاری ،نوسانات بازار و... رخ می دهد سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و خوب فکر کنید تا بهتر تصمیم بگیرید.

8.اعلام ورشکستگی

در صورت نیاز و با صلاح دید مشاوران حقوقی اقدام به اعلام رسمی ورشکستگی کنید تا مراحل کار به درستی و به شکل قانونی طی شود

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ترسناک‌ترین و ثروتمندترین گروه جهان
خودروهایی که با ایران خداحافظی کردند! ◄

مطالب مرتبط
بنر