راهکارهای خوب برای بهتر شدن عملکرد تیم کاری

پنجشنبه ، 23 مرداد 1393 ، 10:15


یک تیم کاری خوب از اعضایی تشکیل شده است که تمامی آنها افرادی فعال، با انگیزه، هدفمند و منظم هستند. تیم کاری خوب قطعا میتواند به موفقیت یک تجارت کمک کند مهمترین چیزی که یک تیم کاری به آن نیاز دارد همکاری و تعامل بالاست. هرچقدر که میزان همکاری بین اعضای گروه بیشتر باشد و روحیه ی کاری بالا درآنها وجود داشته باشد موفقیت آنها هم بیشتر خواهد بود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بهبود عملکرد تیم کاری نیاز به طرح و برنامه ریزی دارد. در یک محیط کاری هر کارمندی یک بخش از فعالیت ها و وظایف را انجام میدهد بنابراین کار اعضای تیم کاری در کنار یکدیگر کامل میشود و اگر وظایف و مسئولیتها به درستی انجام نگیرد قطعا تیم کاری موفق نخواهد بود.

 


ایجاد حس همکاری زمانی بیشتر میشود که مشکلات و چالشها در کار افزایش می یابد و اعضای تیم تنها با همفکری میتوانند به ارائه راه حل بپردازند و با تلاش یکدیگر بتوانند مشکلات را رفع کنند. هر تیمی کار متفاوت و برنامه  ریزی متفاوتی با تیم های کاری دیگر دارد چون در تجارت ها نوع کار و فعالیت متفاوت است بنابراین وجه مشترک اعضای تیم کاری این است که بتوانند با همکاری یکدیگر به موفقیت برسند.


1-برای اینکه تیم کاری بهتری داشته باشید و اعضای تیم در کنار یکدیگر به انجام وظایف خود بپردازند باید سعی کنید مشکلاتی را که باعث عدم همکاری بین اعضای تیم میشوند حل کنید. وجود افراد مختلف با تجربه و مهارت های متفاوت در یک تیم باید به گونه ای باشد که کارمندان بتوانند با در نظر گرفتن هدف خود برای پیشرفت و توسعه مشکلات را حل کنند و این مشکلات مانعی برای همکاری ایجاد نکند.


2-داشتن روابط عمومی خوب و فن بیان قوی یکی دیگر از ویژگی هایی است که عملکرد کاری کارمندان را در یک تیم کاری افزایش میدهد و حتی به فروش بیشتر محصولات و جذب بالای مشتری کمک میکند. داشتن فن بیان و روابط عمومی خوب باعث میشود که اعضای یک تیم کاری بتوانند به راحتی نظرات و پیشنهادات خود را نیز برای برطرف کردن مشکلات در کار ارائه دهند و بتوانند با برگزاری جلسات برای برطرف کردن چالشها با یکدیگر گفت و گو کرده و برنامه ریزی کنند.


3-استفاده از مهارتها و تجربیات یکدیگر از عواملی است که هم حس همکاری را بین اعضای یک تیم افزایش میدهد و هم اینکه باعث میشود کارمندان با تجربه تر بتوانند با کم به دیگر اعضا که تجربه ی کمتری دارند کیفیت کار را بالا ببرند. قطعا همکاری افراد با تجربه کیفیت کار را بیشتر میکند بنابراین یکی دیگر از ویژگی های تیم کاری خوب به اشتراک گذاری تجربیات است.


4-یکی دیگر از راه کارهایی که میتواند به بهبود عملکرد تیم کاری کمک کند تشویق و انگیزه دادن به کارمندان است. کارمندان با انگیزه با علاقه بیشتری کار میکنند بنابراین کیفیت کار آنها به نسبت دیگر کارمندان بیشتر است. پس با انگیزه دادن به اعضای تیم کاری و تشویق و ترغیب آنها برای رسیدن به موفقیت میتوان عملکرد آنها را بهتر نمود.


5-ارزیابی عملکرد کارمندان و عملکرد تیم کاری به صورت کلی میتواند نقاط ضعف کار را نشان دهد بنابراین خوب است که همیشه با برگزاری جلسات به ارزیابی عملکرد تیم کاری بپردازید تا هر بخش از کار به صورت جداگانه بررسی و برای نقاط ضعف آن راه کار ارائه شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 5 چیزی که کارآفرینان به آن نیاز دارند
8 چیز که یادمان رفته در مصرفش باید صرفه جویی کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر