7 ویژگی خوب یک فروشگاه آنلاین چیست؟

شنبه ، 25 مرداد 1393 ، 12:36


فروشگاه های آنلاین بخشی از تجارتهایی را تشکیل میدهند که در فضای اینترنت هستند این فروشگاه ها با تنوع و خلاقیتی که دارند مشتریان زیادی را به خود جذب میکنند و البته درآمد زایی بالایی هم دارند مثلا در سال های اخیر رشد این فروشگاه ها و امکانات آنها افزایش یافته است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر تعداد فروشگاه های آنلاین در جهان روز به روز در حال افزایش هستند اما با توجه به افزایش تعداد این فروشگاه ها و درآمد آنها مهمترین چیزی که میتواند به جذابیت آنها کمک کند طراحی این وب سایت ها برای فروش آنلاین محصولات است. استراتژی ها و استفاده از تکنیکهای به روز و جذاب برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین لازم است. اما ویژگی های خوب یک فروشگاه آنلاین چیست؟

 


1-کیفت بالای دسته بندی مطالب: مثل خیلی از فروشگاه هایی که در سطح شهرها و کشورها وجود دارند و چیدمان محصولات در آنها از نظم و ترتیب برخوردار است فروشگاه های آنلاین هم باید از چیدمان مناسب برای مطالب و محصولات خود استفاده کنند.


2-امکان جست و جوی کالای مورد نظر: یک فروشگاه آنلاین خوب باید دارای امکانات مناسبی برای جست و جوی کالا در بخش Search داشته باشد یعنی این بخش بتواند به خوبی کالای مورد نظر مشتریان را در فروشگاه جست و جو کند و اطلاعات کامل کالا از جمله قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد.


3-خدمات و دسترسی سریع: خدمات خوب مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین است اگر یک فروشگاه بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد قطعا این فروشگاه از مشتریان بیشتر و درآمد زایی بیشتری هم برخوردار خواهد بود به همین ترتیب یک فروشگاه آنلاین هم باید علاوه بر خدمات دارای یک پشتیبانی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.


4-کیفیت فنی بالا: یک وب سایت خوب باید از پشتیبانی فنی برخوردار باشد مخصوصا فروشگاه های آنلاین که خرید و فروش انجام میدهند باید از لحاظ فنی از پشتیبانی خوب و با کیفیت برخوردار باشند و عملکرد و سرعت عمل بالایی داشته باشند تا مشتریان با خیال آسوده خرید خود را انجام دهند. در غیر این صورت اگر از لحاظ فنی وب سایت و فروشگاه آنلاین دائما دچار نقص و مشکلات فنی باشد مشتریان کمتر از آن استقبال میکنند.


5-محتوی خوب: یک فروشگاه آنلاین باید از محتوی خوب برخوردار باشد محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات، دسته بندی محصولات، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و... . بنابراین محتوی خوب به جذب مشتری بیشتر کمک میکند و شانس بیشتری هم برای درآمد زایی به فروشگاه آنلاین میدهد.


6- قابلیت بالا: یک فروشگاه آنلاین تنها نباید به فروش محصولات اکتفا کند بلکه باید به تبلیغات مختلف در قالب بروشور، کاتالوگ و... نیز بپردازد و همانند یک فروشگاه مجهز باشد مثل داشتن یک سبد برای خرید که متعلق به تک تک مشتریان فروشگاه باشد و همچنین عضویت مشتریان دائمی و ایجاد یک حساب کاربری برای آنها میتواند از قبلیتهای یک فروشگاه آنلاین باشد.


7-تبلیغات: یک فروشگاه آنلاین باید برای خود تبلیغات داشته باشد که این تبلیغات هم در فضای آنلاین و هم به صورت رسانه ای میتوانند مشتریان را جذب کنند تا خرید خود را در مدت زمان کوتاه و با صرفه جویی در هزینه و زمان انجام دهند. هر چقدر که میزان تبلیغات یک فروشگاه آنلاین بیشتر باشد محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► رشد 2000 میلیاردی معوقات بانکی
قیمت طلا سقوط کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر