چگونه در کار و شغلمان فعال باشیم؟

يكشنبه ، 26 مرداد 1393 ، 10:13


فعال بودن در کار به معنای انجام صحیح و دقیق کارها با انرژی و شور و اشتیاق است. فعال بودن یعنی دوری از کسلی و خستگی در انجام وظایفی که باید در کار به آن بپردازیم اما راه های زیادی برای فعال بودن و دور شدن از کسلی و بی انگیزگی وجود دارد. یک سبک زندگی متفاوت که در آن فعالیت های ورزشی وجود داشته باشد کمک میکند تا جسم و روح سالم تری داشته باشیم. وقتی که در زندگی اهدافی داریم و میخواهیم به آن دست پیدا کنیم پس باید به اندازه ی کافی شور و اشتیاق برای رسیدن به آن داشته باشیم.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر چند راهکار ساده میتواند به ما کمک کند تا در محیط کاری بیشتر فعال باشیم. گاهی بیشتر تنبلی و کسلی مفرط باعث عدم انجام صحیح کارها میشود پس میتوانیم با چند راهکار ساده اما خوب نشاط را در جسم و روحمان ایجاد کنیم. انرژی مثبت و نشاط میتواند تنها با چند نکته ی کوچک بدست آید.

 

 


1-با افرادی که فعال و پر انرژی هستند صحبت کنید و از آنها ایده بگیرید معمولا افراد پر انرژی در کار روی دیگران هم تاثیر مثبت میگذارند. سعی کنید با افرادی که دائما خسته و بی انگیزه هستند کمتر در ارتباط باشید چون انرژی منفی میتواند به دیگران هم سرایت کند پس بهتر است بیشتر با آن دسته از دوستانتان که با نشاط ترند در ارتباط باشید.


2-کاهش دادن استرس یکی دیگر از راهکارهایی است که باعث افزایش میزان فعالیت در کار میشود. استرس نوعی مانع برای انجام فعالیتهای روزانه می باشد کاهش دادن استرس به فعالیت بیشتر کمک میکند اما هر چقدر که نگرانی ها در کار افزایش یابد مانعی برای فعال بودن در کار خواهد بود.


3-استفاده از کلمات و جملات مثبت در طول روز باعث میشود که احساس مثبت داشته باشیم و همین حس مثبت به انجام فعالیت های بیشتر در کار کمک میکند. کلماتی که انرژی را منتقل میکنند و حس خوب را در فضای کاری ایجاد میکنند باعث تاثیر مثبت در فعالیت ها خواهند شد حتی میتوانید این جملات مثبت را روی یک برگه بنویسید و آن را در قابی قرار داده و در فضای کاری نصب کنید تا همه ی کارمندان با خواندن آنها انرژی مثبت بگیرند.


4-برنامه ریزی در کار یکی دیگر از عواملی است که کمک میکند تا با نظم و به دور از آشفتگی ها به انجام فعالیت های روزانه بپردازیم. با برنامه ریزی میتوان در ساعات کاری و غیر کاری فعالیت های روزانه را دسته بندی کرده و هم در کار و هم در زندگی با نظم بیشتری پیش برویم و کمتر دچار کندی در کار شویم.


5-نرمش روزانه قبل از شروع به کار به ما کمک میکند تا انرژی اولیه برای انجام کار و فعالیت روزانه را بدست بیاوریم مثلا 20 دقیقه نرمش صبحگاهی به نشاط بیشتر جسم و روح کمک میکند معمولا افرادی که به سلامتی جسم خود اهمیت میدهند در فعالیت های کاری نیز عملکرد بهتری دارند.


6-اگر در هنگام انجام کار و فعالیت خود در فضای کاری دچار خستگی و کسلی شدید چند حرکت کوتاه نرمشی باعث میشود تا خستگی عضلات دست و پاها از بین برود بنابراین همیشه در ابتدا برای فعال بودن باید یک جسم سالم داشته باشید تا تلاشی که برای بهتر کردن کارهای روزانه دارید ثمره خوبی داشته باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ورود ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی به بازار+عکس
کسب درآمد عالی با این شغل بی دردسر ◄

مطالب مرتبط
بنر