جدید ترین اظهارات اقتصادی احمدی نژاد

پنجشنبه ، 26 دی 1387 ، 09:39

درحالي كه ٢ روز قبل، حاجي بابايي، عضو هيئت رئيسه مجلس از ابلاغ رسمي نظر مجلس به دولت مبني بر لزوم ارائه لايحه بودجه سال آينده به مجلس تا پايان دي ماه خبر داده بود، ديروز رئيس جمهور از ارائه اين لايحه بعد از تعطيلات يك هفته اي مجلس يعني (٦ بهمن) خبر داد.

البته به گفته نديمي مشاور معاون پارلماني رئيس جمهور، لايحه بودجه در دولت تنظيم شده و پس از تصويب در هيئت دولت به مجلس ارائه مي شود.به گزارش بردبار خبرنگار پارلماني خراسان، ايرج نديمي با بيان اين كه هنوز درباره برخي از اعداد و ارقام مانند قيمت نفت و بنزين و ديگر حامل هاي انرژي بحث هايي وجود دارد، گفت: فرض بر اين است كه مجلس با تغيير قيمت انرژي در سال آينده از نظر واقعي كردن قيمت ها موافق است، البته در روش تغيير اين قيمت ها اختلاف سليقه وجود دارد و سازوكارهاي مختلفي ميان مجلس و دولت بررسي شده است.

وي همچنين از ارائه لايحه بودجه به مجلس پس از تعطيلات يك هفته اي صحن علني خبر داد. لازم به ذكر است صحن علني مجلس تا يكشنبه ٦ بهمن ماه جلسه نخواهد داشت.محمود احمدي نژاد در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه اختلاف دولت و مجلس درباره نحوه نقدي شدن يارانه ها بالا گرفته است گفت: بالاگرفتن اختلاف بين دولت و مجلس اصلا واقعيت ندارد.

هدفمندكردن يارانه ها در چارچوب و هدف گيري ها، مورد توافق كم نظيري است
به گزارش خبرگزاري ها وي با بيان اين كه طرح هدفمند كردن يارانه ها در چارچوب و هدف گيري ها مورد توافق كم نظيري است، افزود: بيشترين كار كارشناسي و هماهنگي روي اين لايحه انجام شده و اكنون هم تحويل مجلس محترم است كه خوشبختانه با همه توان و با دقت و جديت درحال پيش بردن كار است.

طبيعي است كه از روز اول آن سقف عددي كه بنده اعلام كردم محقق نمي شود

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره نقدي شدن يارانه ها و كاهش قيمت نفت اظهار داشت: بالاخره يارانه نقدي يا غيرنقدي بايد مرحله اي انجام شود و در لايحه دولت نيز پيش بيني شده بود كه طي ٣ سال اين كار انجام شود بنابراين طبيعي است كه از روز اول آن سقفي كه بنده اعلام كرده بودم، محقق نمي شود بلكه مرحله به مرحله به جلو مي رود؛ از صاحب نظران مي خواهم كه كمك كنند تا مجلس محترم بهترين تصميم را در اين زمينه بگيرد چون اين  كار متعلق به يك فرد يا يك گروه و يا يك دولت نيست بلكه متعلق به همه اقشار جامعه است.قابل ذكر است رئيس جمهور چندماه قبل در مصاحبه تلويزيوني خود، وعده داده بود با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها به هر ايراني بين ٤٥ تا ٧٠ هزار تومان يارانه نقدي پرداخت كند ولي براساس اظهارات برخي مقامات دولتي درحال حاضر مبلغ مورد نظر براي پرداخت نقدي بين ١٩ تا ٤٠هزار تومان برآورد شده است.

رئيس جمهور:دقيق ترين حسابداري ها حسابداري ذخيره ارزي است

احمدي نژاد با انتقاد از برخي شبهه افكني هاي نادرست درباره استفاده از حساب ذخيره ارزي تاكيد كرد: هيچ احدي در كشور بدون مصوبه و قانون اجازه ندارد يك دلار از اين حساب را جابجا كرده و يا در جايي هزينه كند.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به اينكه لايحه هدفمند شدن يارانه ها هنوز تصويب نشده، آيا در ارائه لايحه بودجه مشكلي پيش نمي آيد، افزود: در اين زمينه هماهنگي هاي لازم با مجلس انجام گرفته است و اين دو لايحه مزاحم يكديگر نيستند و تفاهم شده كه لايحه بودجه داده شود و اين طور كه به من گفتند بعد از ارائه بودجه حداكثر تا دو هفته كارش در مجلس تمام مي شود و اگر نيازي به تغييراتي در لايحه بودجه بود، خود مجلس محترم اين كار را انجام دهند، بنابراين از اين جهت هيچ نگراني وجود ندارد. احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره موجودي حساب ذخيره ارزي و مبلغي كه خبرنگار در اين زمينه مطرح كرد، اظهار داشت: هر چه مي خواهند مي گويند اما از دقيق ترين حسابداري ها، حسابداري ذخيره ارزي كشور است كه در اختيار بانك مركزي است و هيچ احدي در كشور بدون مصوبه و قانون اجازه ندارد يك دلار آن را جابجا كند و در جايي هزينه كند. وي ادامه داد:  تمام هزينه هايي كه از صندوق ذخيره ارزي انجام مي شود با مصوبه مجلس، با قانون و در سقف مصوبه است كه اينها نيز كاملا علني مشخص مي شود و هيچ احدي حق ندارد نه تنها يك دلار بلكه يك سنت هم از آن جابجا كند چه برسد به هزينه كردن.

همه عددهاي عنوان شده غير واقعي است
رئيس جمهور تصريح كرد: همه عددهاي عنوان شده غير واقعي است و آن چيزي كه ما در ذخيره ارزي و كلا در ذخاير ارزي داريم، چيزي است كه فقط در اختيار بانك مركزي است و بانك مركزي هم اجازه ندارد ارقام دقيق را منتشر كند، بخصوص در اين شرايط كه دشمنان تحريم بانكي كرده و دنبال ايجاد محدوديت هستند و حتي به دنبال اين هستند كه بدانند اين منابع در كدام بانك ها نگهداري مي شود تا مزاحمت ايجاد كنند؛ منابع ريالي دولت هم همين طور است و دستگاه هاي ناظر متعدد بر آن نظارت دارند.

 احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره جلسه اي كه اخيرا با شهردار تهران داشته است، اظهار داشت: تا اندازه اي كه از عهده دولت بر مي آمده در خصوص تخصيص منابع، ارائه امكانات و تجهيزات را انجام داده است و بيش از ٣٠درصد امكاناتي كه ما براي شهرهاي كل كشور در نظر گرفته ايم را به تهران اختصاص داده ايم.


٥٠٠ ميليارد تومان بودجه اختصاصي دولت به متروي تهران

وي تصريح كرد: در طول ٣سال از عمر دولت بيش از ٥٠٠ميليارد تومان بودجه اختصاصي دولت به متروي تهران و آقاي شهردار گفتند ٦٠٠ميليارد تومان هم امسال شهرداري گذاشته كه نصف آن مجوزها و نصف ديگر پول نقد است كه اين ها رقم هاي خوبي بوده و براي ارائه تسهيلات بيشتر نيز مجوزهاي لازم ارائه شده است به گونه اي كه شهرداري مي تواند از بانك ها به هر ميزان تسهيلات بخواهد برداشت كند.

احمدي نژاد نكته مهم در خصوص حل مسئله ترافيك تهران را سوق ندادن اين موضوع به دعواها و مسائل سياسي دانست و تصريح كرد: مردم، دستگاه ها و رسانه ها بايد كمك لازم را در اين خصوص انجام دهند و به مسائل سياسي دامن نزنند.

منبع: روزنامه خراسان

► آخرین شرايط پرداخت تسهيلات مسكن مهر
یورو 10 ساله شد ◄

مطالب مرتبط
بنر