ایران پایین‌ترین مشارکت اقتصادی زنان را دارد

چهارشنبه ، 29 مرداد 1393 ، 10:52


تنها 14،5 درصد از فعالیت های اقتصادی کشور توسط بانوان انجام می گیرد.

نماینده معاون امور بانوان رئیس جمهور گفت: ایران پایین ترین مشارکت اقتصادی زنان را دارا می باشد.

به گزارش ایرنا ، منیر آرامی روز چهارشنبه در دیدار با کارآفرینان و تعاونی های تولیدی بانوان در اردبیل افزود: تنها 14،5 درصد از فعالیت های اقتصادی کشور توسط بانوان انجام می گیرد.

وی یادآورشد: ایران اسلامی هم اکنون در شرایطی قرار گرفته که به سمت زنانه شدن سالمندی ، زنانه شدن سرپرستی و زنانه شدن فقر حرکت می کند.

آرامی با بیان اینکه زنان به لحاظ اقتصادی و درآمدی وضعیت مطلوبی ندارند، افزود: دولت یازدهم در نظر دارد تلاش خود را جهت راه اندازی مشاغل خرد به جای مشاغل خانگی برای بانوان به کار بندد.

وی بانوان کارآفرین را از رزمندگان خط مقدم کشور در نبرد اقتصادی دانست و یادآورشد: بانوان با حضور و مشارکت در بحث های اقتصادی باعث شکوفایی کشور می شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم در این دیدار تعداد تعاونی های تولیدی بانوان این استان را 403 مورد عنوان کرد و گفت: 167 مورد از این تعاونی ها فعال ، 95 تعاونی راکد و 141 مورد نیز غیرفعال هستند.

ماریا موسوی فعالیت های تولیدی و اقتصادی بانوان را در حوزه های کاشت زعفران ، تولید و پرورش مرغ گوشتی و قالیبافی و صنایع دستی ذکر کرد.

وی افزود: ایجاد بازارچه دائمی از جمله مطالبات بانوان استان است که بتوانند در ان تولیدات خود را بدون واسطه گری دلالان به فروش برسانند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فست‌فود فروشی‌ها نباید مالیات بر ارزش افزوده از مردم بگیرند
پرکارترین پیرمرد دنیا (+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر