ریزش قیمت طلا ادامه دارد

چهارشنبه ، 29 مرداد 1393 ، 12:44

طلا در هفته جاری به زیر 1300 دلار برای هر اونس سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته افزایش تنش ها در اوکراین باعث رشد بهای طلا شده بود اما با آغاز هفته جاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر 1300 دلار رسید به طوری که قیمت نهایی آن در روز دوشنبه در بازار نیویورک 1297 دلار برای هر اونس بود. روند نزولی بهای طلا در روز سه شنبه نیز ادامه یافت تا جایی که ارزش هر اونس طلا حتی تا 1294 دلار هم پایین آمد و در لحظه مخابره خبر به 1295 دلار برای هر اونس رسیده است. البته در روز سه شنبه بهای طلا شرایط پرنوسانی را تجربه کرد به طوری که حتی برای مدتی مرز 1300 دلار را رد کرد و به 1302 دلار برای هر اونس نیز نزدیک شد. از ابتدای سال جاری میلادی کارشناسان از جمله هفته نامه اکونومیست برآورد کرده بودند که امسال بهای طلا به میزان قابل توجهی کاهش یابد اما بی ثباتی های سیاسی در برخی از مناطق جهان از جمله اوکراین باعث شد که جلوی کاهش قابل توجهی بهای طلا گرفته شود.

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی منجر به افت بهای این فلز گرانبها در بازار تهران نیز شده است. تحلیلگران بازار براین باورند که فروشندگان همچنان در برابر کاهش بیشتر قیمت ها مقاومت می کنند ولی در صورتی که افت قیمت ها در بازار جهانی همچنان ادامه داشته باشد، بهای طلا در بازار تهران نیز کاهش بیشتری را تجربه می کند.

همچنین فعالان بازار براین باورند که ادامه نزول قیمت دلار نیز می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت طلا شود. پیش بینی های سایت کیتکو نشان می دهد هفته آینده نیز روند قیمت گذاری طلا در بازار جهانی نزولی باقی می ماند. براین اساس قیمت ها در بازار تهران هم روند کاهشی را طی می کند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه استرس را در کار از بین ببریم؟
نرخ سود روزشمار بانک ها در تمام شرایط 10 درصد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر