چگونه استرس را در کار از بین ببریم؟

چهارشنبه ، 29 مرداد 1393 ، 12:49


استرس و نگرانی هایی که در کار وجود دارد ممکن است به دلیل مسئولیت ها و وظایفی باشد که روزانه باید آنها را انجام بدهیم اینکه بتوانیم کارهای روزانه را دقیق و سر وقت و از روی برنامه ریزی مشخص به انجام برسانیم ممکن است باعث ایجاد استرس شود. خیلی از مشاغل هستند که میزان استرس کارمندان را زیاد میکنند و باعث کندی در کار میشوند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر فشار زیادی که کار روی کارمندان ایجاد میکند باعث ایجاد استرس میشود بنابراین باید برای از بین بردن آن سعی کنیم با برنامه ریزی روزانه به انجام فعالیت های مان بپردازیم چون گاهی اوقات کمبود وقت باعث ایجاد استرس میشود اما برای کنترل آن و یا از بین بردن استرس یکسری از راهکارها میتواند به ما کمک کند که در محیط کاری کمتر دچار استرس شویم.

 


1-مثبت اندیش باشید
مثبت اندیشی کمک میکند تا کمتر دچار استرس شوید چون وقتی به همه ی کارها و مشکلات خود با دید مثبت نگاه کنید حتی سختی چالشها و مشکلات را کمتر احساس میکنید و تلاش میکنید که با انرژی و دید مثبت نسبت به انجام وظایف خود گام بردارید.


2-مشکلات کاری را حل کنید
حل مشکلات کاری به کاهش استرس کمک میکند چون مشکلات و چالشها در کار خودشان منبع استرس هستند سعی کنید برای حل چالش ها برنامه ریزی کرده و از همکاران و افراد باتجربه برای کسب راه کارها استفاده کنید.


3-قدر دانی و تشکر کردن را تمرین کنید
سعی کنید همیشه بابت تجربیات و راه کارهایی که دیگران به شما ارئه میدهند قدر دانی و تشکر کنید مثلا هر کمکی که کارمندان در طول روز انجام میدهند و هر تجربه ای را که در اختیار شما قرار میدهند در یک برگه یادداشت کنید و در پایان روز از آنها تشکر کنید در این صورت در مواقعی که دچار استرس میشوید همکاران شما چون همیشه از آنها قدر دانی میکنید بیشتر به کمک شما می آیند تا استرس را از بین ببرید.


4-به آنچه که به آن علاقمندید بپردازید
خیلی از افراد با انجام کار مورد علاقه شان میتوانند با چالشها و مشکلات آن هم راحتتر مقابله کنند. انجام آنچه که به آن علاقمند هستید و در آن مهارت کافی دارید کمتر ایجاد استرس میکند.


5-واکنش های منفی را مدیریت کنید
واکنش و احساسات منفی بیشتر از همه باعث ایجاد استرس میشوند فضاهای کاری که در آنها انرژی مثبت وجود دارد معمولا کارمندان شاد تر هستند اما فضاهای کاری که انرژی منفی داشته باشد میزان استرس هم افزایش می یابد. سعی کنید احساسات و واکنشهای منفی را در هنگام برخورد با چالشها مدیریت کنید تا کمتر دچار استرس شوید میتوانید برای مدیریت احساسات خود موسیقی گوش دهید و یا قدم بزنید تا این احساس استرس در شما کاهش یابد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ایران چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی رونمایی شد
ریزش قیمت طلا ادامه دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر