چند راهکار برای بازاریابی از طریق بروشورها

شنبه ، 1 شهریور 1393 ، 13:27


دنیای بروشورها از تنوع و خلاقیت بالایی برخوردار است این نوع از تبلیغات معمولا بیشتر برای معرفی یک محصول مورد استفاده ی برندهای مختلف قرار میگیرد. بروشورها هم میتوانند جزئی از ابزارهای تبلیغاتی محسوب شوند. بازاریابی تکنیکها و روشهای متفاوتی دارد که تمامی آنها برای جذب مشتریان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. راه های زیادی برای بازاریابی محصولات وجود دارد مثلا بازاریابی آنلاین، بازاریابی تلفنی، حضوری، بنرهای تبلیغاتی و... همگی شیوه های مختلفی هستند که میتوان از آنها برای جذب مشتری استفاده نمود.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر بازاریابی از طریق ارائه بروشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی در فروشگاه های مختلف میتواند به جذب مشتریان کمک کند. اما برای بازاریابی از طریق بروشورها که تاثیر گذاری بهتری داشته باشد باید طراحی آنها را با خلاقیت بیشتر انجام دهیم  بنابراین چند نکته ی کوچک میتواند به طراحی بهتر آنها برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند.

 


1-سعی کنید محتوی بروشور خود را با آنچه که خواننده مد نظر دارد هماهنگ کنید یعنی اینکه محتوی بروشور را از دیدگاه خوانندگان تهیه کنید. محتوی یک بروشور باید شامل اطلاعاتی در مورد محصول باشد که با استفاده از لغات و کلمات صحیح و جذاب باید این محتوی را تهیه کنید. معمولا سوالاتی را که مشتریان در مورد یک محصول دارند را پاسخ دهید مثلا بروشورهایی که در زمینه ی محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه میشوند طرفداران زیادی دارند سعی کنید این بروشورها را با جذابیت بالا تهیه کنید.


2-محتوی بروشور باید به حدی جذابیت داشته باشد که مشتری را به سمت محصول بکشاند. مشتریان دوست دارند که بیشتر محتوی محصول توضیح و توصیف محصول باشد، محصول را به مشتری بشناساند و بتواند نقاط قوت آن را برای مشتریان بیان کند.


3-سعی کنید به مشتریان انگیزه بدهید تا بروشوری که تهیه کردید را کاملا مطالعه کنند. مهمترین نکته ای که میتواند به انگیزه ی بیشتر دادن به مشتریان کمک کند صفحه ی ابتدایی بروشور است. صفحه ی ابتدایی بروشور را طوری طراحی کنید که از جذابیت های ظاهری، محتوی و تصاویر برخوردار باشد. از نکات مثبت در صفحه ی ابتدایی بروشور خود استفاده کنید سعی کنید صفحه ی ابتدایی بروشور جذابیت های بیشتری داشته باشد تا خوانندگان آن را مطالعه کنند و با محصولاتی که شما ارائه میدهید آشنا شوند.


4-مطالبی که در بروشور استفاده میدهید باید دسته بندی منظم داشته باشند همچنین طراحی و گرافیک بالا در جذب مشتری بیشتر لازم است. وقتی طراحی و تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار باشند مرغوبیت برند شما را نشان خواهند داد. مثلا برجسته سازی نوشته ها و برجسته سازی تصاویر محصولات و همچنین استفاده از کاغذهای مرغوب و با کیفیت بالا یکی دیگر از نکاتی است که جذابیت بروشورها را برای مصرف کنندگان بیشتر میکند.


5-خلاقیت بالا یکی دیگر از راه کارهایی است که جذابیت بروشورها را بیشتر میکند. این خلاقیت بیشتر باید در تصاویر و طراحی بروشروها وجود داشته باشد همچنین شکل و مدلی که بروشور را چاپ میکنیم نیز میتواند از خلاقیت استفاده کند. مثلا به جای مدل همیشگی بروشروها که معمولا مستطیل شکل و یا به صورت دفترچه هستند میتوانید از اشکال مختلف دیگر برای چاپ آنها استفاده کنید مثلا از کاغذهای رنگی با شکل های مختلف و یا از لوگوی برند خود در طراحی کاغذ بروشور استفاده کنید تا میزان جذابیت آن افزایش یابد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► مافیا چیست و چطور شکل گرفت؟
وقتی در آمریکا بچه‌ ها پست می شدند! +عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر