بنزین 400 تومانی در سراشیبی پایان

شنبه ، 1 شهریور 1393 ، 14:38


رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

64 درصد معادل یک میلیارد و 530 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی موجود در کارتهای سوخت، از زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف شده و همچنان محدودیتی برای مصرف باقیمانده بنزین 400 تومانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سهمیه مصرف دو میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجو د داشت که با توجه به آغازدور اول سفرهای تابستانی با فرارسیدن تابستان و همچنین موج دوم سفرها در تعطیلات عید فطر، اکنون موجودی بنزین یارانه ای ٤٠٠ توماتی در کارتهای هوشمند سوخت به ٨٧٠ میلیون لیتر رسید.

بر این اساس از ٨٧٠ میلیون لیتر بنزین یارانه ای باقی مانده در کارتهای هوشمند سوخت، ٧٣٠ میلیون لیتر مربوط به خودروها و ١٤٠ میلیون لیتر متعلق به موتورسیکلتها است.

در این راستا سید ناصر سجادی،مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میزان مصرف تقریبی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان را در مردادماه امسال ٢٠٠ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در شهریور ماه، پیش بینی می شود ٣٠٠ میلیون لیتر دیگر از موجودی کنونی بنزین یارانه ای باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت مصرف شود.

بر این اساس به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در ١٧ فروردین امسال، دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ٥٦١ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

به گفته مدیر سابق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی (نوروز) موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

آمارها نشان می دهند موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در هفته سوم تیرماه امسال به ١,٣ میلیارد لیتر کاهش یافت که ١.١ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ٢٠٠ میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► 5 ویژگی مدیران خوب
جزئیات معاملات بورس در مردادماه ◄

مطالب مرتبط
بنر