خدمات دهی خوب به مشتریان چه ویژگی هایی دارد؟

دوشنبه ، 3 شهریور 1393 ، 05:30


خدمات دهی به مشتریان از بخش های مهم و اساسی در یک تجارت محسوب میشود. زمانی که به یک فروشگاه برای خرید محصول و کالای مورد نیاز خو مراجعه میکنیم اغلب خدماتی که به ما ارائه میشود بیش از همه مورد توجه ما قرار میگیرد. خدمات میتواند هم شامل ارائه محصولات خود و هم شامل ارتباط خوب با مشتریان است.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مهارتهایی که برای جذب مشتری لازم است باید بیش از همه مورد توجه کارمندان مخصوصا کارمندان بخش فروش و خدمات و پشتیبانی به مشتریان باشد. فروش هر کالا در یک برند یا یک فروشگاه به درآمد زایی بیشتر آن تجارت کمک میکند بنابراین هر چقدر که بیشتر در امر جذب مشتری تجربه داشته باشیم سریعتر میتوانیم کالاها را به فروش برسانیم.
برای اینکه خدمات به مشتریان در فروشگاه یا برندی از کیفیت بالایی برخوردار باشد چند راهکار ساده میتواند به ما کمک کند تا بهتر بتوانیم محصول یا کالا را به فروش برسانیم.

 

 

 

1-داشتن صبر و حوصله ی کافی

گاهی اوقات ممکن است مشغله در کار باعث خستگی و بی حوصلگی ما شود و کمتر بتوانیم به مشتریان توجه کنیم. مشتریان اغلب متفاوت از یکدیگر هستند اما وجه اشتراک همه ی آنها این است که توضیح و توصیف کامل محصول از نیازهای مهم آنها است بنابراین زمانی که با بی حوصلگی با مشتریان برخورد میکنیم و یا زمانی که سوالات مشتریان را پاسخ نمیدهیم و با بی میلی با آنها صحبت میکنیم قطعا مشتریان جذب نمیشوند.


2-دقت و توجه کافی
توجه به خواسته ها و نیاز مشتری از دیگر عواملی است که هم باعث میشود که تعداد مشتریان افزایش یابد و هم اینکه باعث میشود رضایت مصرف کننده از محصولات شما بیشتر شود. حتی در زمانی که مشتریان به فروشگاه یا شرکت شما مراجعه میکنند تا خریدی انجام دهند باید سعی کنید به دقت به خواسته های آنها توجه کنید مشتریان بهتر میتوانند یک محصول را ارزیابی کنند و نقاط ضعف و قوت آن را نشان دهند.


3-ارتباط خوب
داشتن فن بیان خوب چه در ارتباط با مشتریان چه در مورد جذب آنها و معرفی یک محصول به مصرف کننده بسیار اهمیت دارد. زمانی که برخورد خوبی با مشتری داشته باشیم و به اندازه ی کافی آنها را راهنمایی کنیم میل مشتریان برای خرید بیشتر خواهد شد. زمانی که با خوش رویی و با استفاده از کلمات خوب بتوانیم در مورد یک کالا یا محصول توضیح و راهنمایی بدهیم مشتریان بیشتر تشویق میشوند تا خرید انجام دهند.


4-توضیح کامل محصولات
همیشه سعی کنید که یک محصول را کامل توضیح بدهید نقاط و نکات مثبت آن را برای مشتری بیان کنید. هر چقدر که بیشتر به مشتریان اهمیت دهید میل آنها برای خرید بیشتر میشوید. از کیفیت و مرغوبیت یک محصول توضیح بدهید. اغلب افرادی که در امر فروش فعالیت میکنند باید به اندازه ی کافی محصول را بشناسند تا بهتر بتوانند آن را برای مشتری توضیح بدهند و مشتریان را راهنمایی کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► داروهای وارداتی ارزان می شود
آشنایی با 10 دشمن موذی موفقیت ◄

مطالب مرتبط
بنر