افزایش حساسیت‌ها هنگام خرید بلیت هواپیما

دوشنبه ، 3 شهریور 1393 ، 11:37

شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، نوع هواپیما، تاکید بر روس نبودن هواپیما و ... از جمله سوالاتی است این روزها مسافران قبل از خرید بلیت هواپیما در آژانس‌های هواپیمایی می‌پرسند و نسبت به پرواز خود حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند.
پول‌نیوز- هر بار که سقوطی اتفاق می‌افتد، ذهن جامعه برای مدتی نسبت به هواپیما و پرواز منفی می‌شود تا جایی که بسیاری اگر حق انتخاب داشته باشند، دور پرواز کردن را خط می‌کشند.

به گزارش ایسنا، تا جایی که تاخیر چند ساعته پرواز تهران – مشهد و نقص فنی سیستم برق‌رسانی آن باعث شد تعدادی از مسافران قید بلیت خود را زده و از پرواز خارج شوند.

اصل وسواس اما نه به زمان پرواز که به خرید مربوط می‌شود. پرس و جوی خبرنگار ایسنا از چند آژانس فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد مردم پس از سقوط ایران 140 هسا، طی دو هفته گذشته نسبت به پرواز خود کنجکاوی بیشتری به خرج داده‌اند.

آمار فروش حضوری بلیت افزایش یافته و مسافران پیش از نهایی کردن روز پرواز خود جویای کلاس پرواز، شرکت هواپیمایی و از مهم‌تر مدل هواپیما هستند.

به گفته یکی از آژانس‌دارها حتی مسافرانی هستند که علیرغم بی‌خبری از اطلاعات پروازی، تاکید دارند که با هواپیمای روس پرواز نمی‌کنند. در روزهای گذشته بحث امنیت، حتی موضوع تفاوت قیمت را نیز تحت الشعاع قرار داده و مسافران برای پروازی که ایمنی آن را تایید شده می‌دانند پول بیشتری می‌پردازند.

با این وجود اما سقوط هواپیمای ایران 140 در میزان فروش بلیت‌ها تاثیر چندانی نگذاشته است و رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران نیز می‌گوید مسافرت‌های هوایی تاثیر چندانی از سقوط نپذیرفته‌اند.

مسافران همچنان از وسایل نقلیه شخصی، زمینی و ریلی استقبال می‌کنند و تنها سه درصد از آن‌ها از ناوگان هوایی استفاده می‌کنند.

با این وجود وسواس مسافران باعث شده شرکت‌ها نیز بیش از گذشته مته به خشخاش بگذارند تا جایی که در هفته گذشته تعداد تاخیر پروازها بالاتر از حد معمول بوده است.

دغدغه و نگرانی این روزهای مردم هر چند باعث شده وقت در استاندارد پرواز بالا رود اما مشخص نیست این تاخیرها اتفاقی بوده یا ترس از سقوط دوم مانع از پرواز سر وقت شده است و در آینده نزدیک شیوه دگرگون می‌شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► خاطره خواندنی یک بانکی (4)
قسط دوم دارایی‌های ایران سررسید شد ◄

مطالب مرتبط
بنر