چرا داشتن اعتماد به نفس در کار اهمیت دارد؟

سه شنبه ، 4 شهریور 1393 ، 08:18


اعتماد به نفس و توجه به قابلیت ها و توانایی های فردی در کار و فعالیت روزانه اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه به مهارتهایی که داریم و یا میزان تجربیاتی که کسب نمودیم باید همیشه مورد توجه ما باشد چون موفقیت های کاری کم کم میزان اعتماد به نفس ما را افزایش میدهد. البته داشتن اعتماد به نفس با داشتن اعتماد به نفس کاذب متفاوت است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نداشتن اعتماد به نفس  تاثیر منفی روی نحوه ی عملکرد ما میگذارد و باعث میشود که توانایی های خود را در نظر نگیریم و مخصوصا برای کارجویانی که تازه مشغول به کار شدند داشتن اعتماد به نفس اهمیت زیادی دارد. اما برای داشتن اعتماد به نفس چند راهکار خوب میتواند به ما کمک کند تا بهتر بتوانیم از مهارتهایی که داریم در کسب و کار خود استفاده کنیم.

 


1-مثبت اندیشی: مثبت فکر کردن و داشتن نگاه مثبت به آینده باعث میشود که هدفمند پیش برویم. همیشه نگاه مثبت به مهارتها و استعدادهایی که داریم و استفاده از آنها در جهت مثبت به پیشرفت شغلی ما کمک زیادی میکند. خوب است که لیستی از توانایی ها و مهارتهای خود را تهیه کنید و سعی کنید تا نقاط مثبت خود را افزایش دهید و نقاط ضعف خود را به حداقل برسانید.


2-اهمیت دادن به موفقیت ها در زندگی: همیشه سعی کنید به موفقیت های تحصیلی و کاری خود اهمیت بدهید تا میزان اعتماد به نفس شما نیز افزایش پیدا کند. هر موفقیتی که به دست می آورید چه در تحصیل و چه در کار باید مورد توجه شما باشد تا از عواملی که باعث این موفقیت شده برای دست یابی به اهداف و موفقیت های بیشتر استفاده کنید. برای موفقیت های خود ارزش قائل شوید تا اطرافیان شما نیز برای موفقیت های شما ارزش گذاری کنند.


3-همیشه سعی کنید در محیط کاری از فرصت هایی که برای موفقیت بیشتر به وجود می آید استفاده کنید استفاده از فرصت ها میزان اعتماد به نفس شما را بالا میبرد و باعث میشود که میزان تجربه ی شما در کسب موفقیت ها نیز بیشتر شود.


4-با مقابله با چالش ها و مشکلات کاری میزان اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. قطعا افرادی که اعتماد به نفس بیشتری دارند بهتر با مشکلات کاری برخورد میکنند آنها در مقابل چالشها کمتر شکست میخورند. البته داشتن اعتماد به نفس با بلند پروازی و یا اعتماد به نفس کاذب تفاوت دارد در همین میزان که مهارتهای خود را باور داشته باشیم به موفقیت های بیشتر ما کمک خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بی نظم ترین و منظم ترین ایرلاین‌های ایرانی کدامند؟
وام 112 هزار میلیاردی بانکها به خودشان! ◄

مطالب مرتبط
بنر