چگونه کارمندان خوب را حفظ کنیم؟

سه شنبه ، 4 شهریور 1393 ، 13:02


داشتن یک تیم کاری موفق یکی از عواملی است که به پیشرفت یک تجارت کمک زیادی میکند. اعضای یک تیم کاری کارمندانی هستند که روزانه تلاش زیادی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود دارند بنابراین نگه داری و حفظ این کارمندان خوب هم برای تجارت ها  و کسب و کارهای مختلف و هم برای موفقیت و گسترش و توسعه کار اهمیت دارد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارمندان به پیشبرد روند کاری کم زیادی میکنند قطعا بدون داشتن تیم کاری کارها و مسئولیت ها به خوبی انجام نمیگیرد اما کارمندان خوب به همان اندازه که وظایف خود را به درستی انجام میدهند باید رضایت شغلی کافی نیز داشته باشند. اغلب رضایت شغلی با داشتن دستمزد مناسب و یا داشتن شرایط کاری خوب و وجود یک کارفرمای و مدیری که همیشه از تلاش های کارمندانش تقدیر و تشکر میکند برآورده میشود.

 


کارمندان خوب بیش از همه به تلاش و کوشش زیاید برای انجام وظایف خود توجه میکنند آنها با برنامه ریزی صحیح سعی میکنند تا کارها و مسئولیت های روزانه ی خود را به نحو احسن به انجام برسانند.


برای حفظ کارمندان خوب باید بیش از همه بتوانیم ارتباط خوب با تیم کاری خود داشته باشیم. مثلا اینکه کارمندان بتوانند نقاط قوت و ضعف کار را بیان کنند و همچنین با برگزاری جلسات مختلف کارمندان و کارفرما با گفت و گو و ارزیابی کار و وظایف خود مشکلات کاری و چالش ها را به راحتی برطرف کنند. توجه کافی به مشکلات کارمندان و برآورده کردن انتظارات آنها در حیطه ی کار و تلاش از مهمترین عواملی است که به حفظ کارمندان خوب کمک میکند.


یکی از عوامل مهم برای حفظ کارمندان انگیزه دهی و دادن اعتماد به نفس به آنها است. انگیزه یک عامل مهمی است که کارمندان را تشویق میکند تا بیش از قبل کار و تلاش داشته باشند اما بدون انگیزه ی کافی و کار در یک محیط خسته کننده و کسل هم باعث کاهش روند کاری میشود و هم در عملکرد کارمندان تاثیر میگذارد و در نهایت باعث میشود که کارمندان خوب محیط کاری خود را ترک کنند.


در مقابل محیط های کاری فعال و پر انرژی باعث ایجاد انگیزه ی بیشتر در کارمندان خواهد شد. اهمیت دادن کارفرما به اهداف کاری از عوامل مهمی است که به حفظ کارمندان خوب کمک میکند. اهداف تیم کاری نیز ممکن است کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد اما ایجاد یک فضای کاری که پیشرفت و گسترش در آن امکان پذیر باشد و کارفرمایان نیز اهمیت زیادی به دست یابی به اهداف کاری و تجاری بدهند قطعا بیشتر مورد توجه کارمندان خواهد بود.


ارتقا یافتن و همچنین افزایش میزان دستمزد هم باعث ایجاد انگیزه میشود و هم باعث حفظ کارمندان میشود. البته افزایش میزان دستمزد باید با توجه به مدت زمان و میزان تلاش کارمندان باشد اما خوب است که برای تقدیر و تشکر از آنها و همچنین حفظ کارمندان خوبی که در تیم کاری تلاش زیادی میکنند تا یک تجارت به موفقیت برسد پاداش و یا هدایا را در نظر بگیریم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► با 10 اصطلاح رایج بورس آشنا شوید
سرنوشت نامعلوم 22ميليارددلار ◄

مطالب مرتبط
بنر