راه کارهایی برای نوشتن ایمیل های تجاری

چهارشنبه ، 5 شهریور 1393 ، 13:44


نوشتن ایمیل ها یکی از مهمترین قسمت هایی است که برای بازاریابی محصولات و یا معرفی یک محصول یا کالا از آنها استفاده میکنیم. البته ایمیل هایی که برای بازاریابی استفاده میشوند باید ویژگی های خاص خود را داشته باشند مثلا استفاده از تصاویر و محتوی خوب که به اندازه ی کافی کاربران را به خود جذب کند از ویژگی های مهم ایمیلهایی است که برای بازاریابی از آنها استفاده میکنیم. اما ایمیل های تجاری متفاوت هستند از ایمیل های تجاری برای گسترش و توسعه ی کار و یا همکاری بین تجارت های مختلف استفاده میشود. اینگونه ایمیلها باید به صورت رسمی و اداری باشند.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر ایمیل ها متداول ترین ابزاری هستند که برای ارتباط بین تجارتها استفاده میشوند اما بیش از همه کیفیت این ایمیل ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ایمیل های اداری و کاری باید به اندازه ی نامه های اداری رسمی و با دقت کامل نوشته شوند.


برای نوشتن یک ایمیل تجاری و رسمی باید همیشه Title و یا عنوان مناسب را برای آن در نظر بگیرید. مهمترین چیزی که یک ایمیل تجاری و اداری به آن نیاز دارد یک عنوان مناسب است. عنوان خوب باعث میشود که ایمیل شما مورد استفاده و مطالعه قرار بگیرد.
برای نوشتن ایمیل باید یک محتوی خوب را از قبل آماده کنید که متناسب با نوع کار و تجارت شما باشد همیشه سعی کنید تا جملات مهمتر و مطالب مهم را در ابتدای نوشته ی خود قرار دهید و سعی کنید تا حد امکان خلاصه نویسی را رعایت کنید همیشه باید محتوی ایمیل شما مختصر و گویا باشد.


استفاده از کلمات رسمی و مناسب از دیگر نکاتی است که باید برای نوشتن ایمیل به آن توجه کنید. از شکسته نویسی پرهیز کنید و کلمات محاوره و اصطلاحات رایج و روزمره را در ایمیل های تجاری به کار نبرید.


سعی کنید نهایتا در 3 تا 4 پاراگراف محتوی خود را یادداشت کنید و حتما هم از علائم نگارشی برای بهتر شدن نوع نوشته ی خود استفاده کنید. ایمیل ها تجاری ممکن است دارای پیوست یا ضمیمه هم باشند که باید آن را همراه با ایمیل خود بفرستید.


از کلماتی مثل "لطفاً" و "با تشکر" و کلماتی از این قبیل که نشان از ادب و احترام دارند استفاده کنید. خوب است که از لوگو و یا نام تجاری خود نیز در ایمیل استفاده کنید. حتما قبل از فرستادن آن محتوی و نوشته را ویرایش کنید تا علائم نگارشی تصحیح شوند. از فونت و سایز استاندارد برای ایمیل اداری استفاده کنید همچنین کلمات باید با فاصله و با دقت نوشته شوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► درمانکده ، اولین وبسایت رزرو اینترنتی نوبت پزشک در ایران ، کاملا رایگان!
نرخ تورم مرداد ماه 23.2 درصد اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر