دولت الکترونیک/ چطور بلیط سینما را اینترنتی بخریم؟

يكشنبه ، 9 شهریور 1393 ، 08:57

 

بسیاری از سینماهای کشور در حال حاضر از امکان فروش اینترنتی بلیط برخوردارند اما بخش کوچکی از بلیط ها اینترنتی فروخته شده و بخش عمده ای از طریق گیشه به فروش می رسد.

به گزارش بانکی دات آی آر، وقتی با شماره تلفن گویای بسیاری  سینماهای کشور تماس می گیری ضمن اعلام سانس های فیلم های مختلف از شما درخواست می کند برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط به سایت سینما مراجعه کنید.

آیا تا به حال سری به سایت سینمای محلتان زده اید؟

این جا با هم سری به سایت یکی از سینما ها می زنیم که شرایط خوبی برای تهیه بلیط فراهم کرده  تا ببینیم چه طوری می توان اینترنتی بلیط گرفت.

در صفحه اصلی سایت امکاناتی مثل معرفی فیلم ها و عوامل آن به همراه اعلام سانس هر فیلم، امکانات جانبی سینما مثل رستوران و معرفی امکانات آن ،موقعیت جغرافیایی سینما و راه های تماس ، اعلانات و جدید ترین اخبار دیده می شود.

اما مهم ترین قسمت سایت فروش اینترنتی بلیط است که در زمانی کمتر از 10 دقیقه می توانید بلیط خودتان و همین طور محل استقرارتان در سینما را مشخص کرده و بلیط بخرید.

1.در مرحله نخست باید نام فیلم ،تاریخ و سانس را انتخاب کنید(اگر به هردلیل سانس انتخابی شما پرشده باشد اینجا مطلع می شوید و می توانید سانس بعد را انتخاب کنید)

2.در این مرحله کافی است سانس مورد نظر ، تعداد صندلی ها مشخص شود

3. در این قسمت بعد از وارد کردن نام خودتان،شماره تماس و آدرس ایمیل شرایط پرداخت شما به همراه مشخصات کامل خرید تان مثل نام فیلم، زمان اکران و تعداد بلیط ها قابل رویت است. شما از طریق دروازه پرداخت دو بانک پارسیان، سامان و یا کارت عضویتی که از قبل تهیه کرده اید می توانید خرید کنید.

4. در اینجا شما به سایت بانک متصل شدید دقت کنید آدرس دروازه پرداخت با بانک انتخابی مطابقت داشته باشد حالا مثل همه خرید های اینترنتی از طریق شماره کارت، کد CVV2 ، تاریخ انقضا و کلمه رمز اینترنتی تان می توانید پرداخت را انجام دهید.

در این مرحله نام سینما،آرم سینما ، کدپذیرندگی به همراه مبلغ قابل پرداخت قابل ملاحظه است

5. در مرحله بعد با توجه به موقعیت پرده سینما  و صندلی هایی که بلیط آن به فروش نرفته شما می توانید محل خودتان را مشخص و انتخاب نمایید.

و در نهایت یک شماره خرید به شما داده می شود که البته در صورتی که شماره همراه خود را وارد کرده باشید به شماره شما اس ام اس هم خواهد شد.

کلیه این مراحل 10 دقیقه زمان می برد.

در هنگام مراجعه به سینما کافی است 20 دقیقه قبل از شروع سانس به دستگاهی که در سینما تعبیه شده مراجعه کنید و با وارد کردن شماره خرید بلافاصله به صورت الکترونیک و با دستگاهی شبیه دستگاه نوبت دهی بانک ها بلیط خود را دریافت کنید.

(حتی لازم نیست به گیشه مراجعه کنید)

به همین سادگی از فیلم لذت ببرید.البته سایت هایی هم هست که به فروش بلیط اینترنتی برخی سینما ها مبادرت می ورزد . همه سینماها فروش اینترنتی مستقل ندارند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رشد اقتصادی کشور مثبت شد
هزینه ایجاد هر شغل 300میلیون تومان! ◄

مطالب مرتبط
بنر