چرا شغل دولتی خاطر خواه زیاد دارد؟

يكشنبه ، 9 شهریور 1393 ، 12:08

 

کمتر کسی را می توان یافت که دلش نخواهد یک کار دولتی پشت میز نشینی داشته باشد، به جز تعداد معدودی که می گویند برای کار دولتی و کارمندی ساخته نشده اند مابقی یا کارمند اند و یا آرزوی کارمندی در سر می پرورانند اما چرا؟

به گزارش بانکی دات آی آر، برای ورود به ادارات خیلی ها پارتی بازی می کنند، آنها که پارتی بازی نمی کنند در آرزوی پارتی اند!(البته نه همه)

اما حقیقت این است که کار دولتی و ورود به بدنه دولت خواسته خیلی هاست. بعضی وزارت خانه ها مثل وزارت نفت، بانک ها ، شهرداری ها و... هم از بین باقی نهاد ها متقاضیان استخدام بیشتری دارند.

شاهد ماجرا هم ثبت نام چند برابر ظرفیتی در آزمون های استخدامی است.

ساعت کار مفید در ادارات دولتی هم که به اشکال مختلفی مطرح می شود برخی نیم ساعت اعلام می کنند!

مرخصی ، ماموریت باحقوق به نقاط خوش آب و هوا، ویلا و امکانات ویژه و...

خوب عقل سلیم حکم می کند که همه به دنبال پیوستن به این بدنه باشند. دولت معتقد است طی سالیان اخیر تعداد بیشماری کارمند بدون ضابطه جذب شده اند و خیلی ها اضافه اند و کاری برایشان نیست.

عدم رعایت شاسته سالاری از دیگر مشکلاتی است که باعث می شود متخصصان امور پاچه خاری شانش بیشتری برای پیشرفت پیدا کنند. البته این مربوط به همه جا نیست اما یک سیکل معیوب در نظام اداری ما وجود دارد که به گفته کارشناسان ممکن است فساد را تشدید کند.

یک زمان حقوق پایین منشا گرایش برخی به فساد معرفی می شود  و یک زمان عوامل دیگری را در این امر دخیل می دانند.

یک نکته غیر قابل انکار است و آن این است که نظام اداری کشور سالهاست بیمار است و مربوط به جناح خاص یا دولت خاصی نیست. به این ترتیب دور از انتظار نیست که کارها درست پیش نمی رود و با وجود تلاش های صورت گرفته بروکراسی به شکل چشم گیری در ادارات حکومت می کند و کارهای ساده زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

مهمترین چاره کار رونق فرهنگ کار و تلاش و تشویق تلاشگری است زمانی که به کارآفرینان و کارکنان زحمت کش بها داده شود و حقوق ، پاداش و مزایا بر مبنای کارایی توزیع شود می توان انتظار داشت که نظام اداری کشور افزایش کارایی قابل توجهی را تجربه کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► وسوسه خرید باتخفیف در فضای مجازی
۱۰ کاری که با گوشی می‌شود انجام داد ◄

مطالب مرتبط
بنر