جولان دلالان پول نو در خیابان جمهوری

دوشنبه ، 10 شهریور 1393 ، 09:51


کیف‌های این فروشندگان پر از سکه‌ها و اسکناس‌های مختلف است، از اسکناس‌ها و سکه‌های کشورهای دیگر مانند برزیل و عربستان و ... تا اسکناس های 50 سال پیش.

این روزها خیابان‌های تهران جولانگاه دلالان پول شده است؛ اسکناس‌های تا نشده و یا تاریخی که در دل خود سودهای چشمگیری را نهان کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خیابان جمهوری یکی از خیابان‌های شناخته شده در تهران است جایی که در آن همه چیز یافت می‌شود، از کت و شلوار و لباس مردانه تا صرافی‌ها و لوازم خانگی و ...

گشت و گذار در این خیابان خالی از لطف نیست اما در بخشی از این خیابان چیزی که جلب توجه می‌کند حضور برخی از فروشندگان کیف بدست است که قدم به قدم به فروش و دادوستد انواع پول می‌پردازند.

کیف‌های این فروشندگان پر از سکه‌ها و اسکناس‌های مختلف است، از اسکناس‌ها و سکه‌های کشورهای دیگر مانند برزیل و عربستان و ... تا اسکناس های 50 سال پیش.

یکی از فروشنگان این منطقه قیمت یک بسته اسکناس 20 تومانی را 40 هزار تومان و قیمت یک بسته اسکناس 50 تومانی را 65 هزار تومان عنوان می‌کند.

چند قدم آن طرف‌تر فروشنده دیگری قیمت یک بسته اسکناس 1000 تومانی را 115 هزار تومان و قیمت یک بسته اسکناس 500 تومانی را 65 هزار تومان می‌گوید و علت این تفاوت قیمت را این طور بیان می‌کند که ما هم خرید می‌کنیم و باید سود کنیم.

در این بین قیمت اسکناس‌های 50 سال پیش هم جالب توجه است که میانگین قیمت هر اسکناس 8 تا 10 هزار تومان و قیمت سکه‌های آن دوره نیز از 500 تومان به بالا است.

نکته قابل توجه این است که خرید و فروش پول به این صورت غیرقانونی است اما فروشندگان و به نوعی دلالان این بخش به راحتی و آزادانه اقدام به این کار می‌کنند و هیچ نهاد نظارتی با این متخلفین برخورد نمی‌کند.

این گزارش می‌افزاید: اگر چه نزدیک اعیاد و نوروز که می‌شود این نوع دادوستد رونق دارد اما آنچه که بنظر می‌رسد این است که سود خوبی از این کار نصیب صاحبان آن می‌شود که این امر را بعنوان شغل برگزیده و همه روزه به آن مشغول هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► عکس/ صرافی قجری
وقت خواب از تبلت استفاده کنیم!/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر