اهمیت برنامه ریزی مالی در زندگی و کار

دوشنبه ، 10 شهریور 1393 ، 14:27


برنامه ریزی اهمیت زیادی در زندگی و کار دارد. برای شروع هر کاری نیاز به برنامه ریزی است. برنامه ریزی به ما کمک میکند تا به اهدافی که در زندگی داریم برسیم. همچنین کسب موفقیت ها در زندگی نیاز به برنامه ریزی دارد تا در زمینه های مالی، تحصیلی و... از آنها استفاده کنیم. برنامه ریزی های مالی ممکن است برای خرید خودرو، مسکن و یا برای تحصیل باشد و یا اینکه برای شروع کسب و کار و تجارت نیز نیاز به برنامه ریزی مالی داریم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اولین چیزی که با برنامه ریزی میتوانیم به آنها دست پیدا کنیم اهداف هستند. اهداف مالی که شامل درآمد زایی و یا گسترش و توسعه ی کاری است و همچنین اهدافی که در زندگی شخصی داریم نیز نیاز به برنامه ریزی مالی هم دارند.

 

 

خوب است که همیشه در زندگی شخصی برای هزینه هایی که پرداخت میکنیم از قبل برنامه ریزی مالی داشته باشیم. هزینه ها انواع مختلفی دارند برخی از هزینه ها ثابت و برخی دیگر متغیر هستند. برای اینکه بتوانیم مدیریت مالی بهتری داشته باشیم یک برنامه ریزی خوب به ما کمک میکند. در این برنامه ریزی باید بودجه بندی مناسب برای هر هزینه ای که در زندگی داریم وجود داشته باشد.


با استفاده از برنامه ریزی مالی  میتوانیم در هزینه ها صرفه جویی کنیم. یکسری از هزینه ها را میتوان با صرفه جویی کنترل نمود مثلا شارژ و قبوض ماهیانه که پرداخت میکنیم جزء هزینه هایی هستند که میتوانیم با صرفه جویی در آنها میزان این هزینه ها را کاهش دهیم.
اهمیتی دیگری که برنامه ریزی مالی در زندگی دارد این است که بتوانیم با توجه به درآمدی که داریم مقداری پس انداز هم داشته باشیم. پس انداز کردن از مهمترین اهداف در زندگی است که با برنامه ریزی میتوانیم پس اندازی هر چند اندک هم داشته باشیم.


برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی مالی داشته باشید. مثلا اگر میخواهید خریدی انجام دهید که نیاز به پس انداز بیشتری دارد پس باید با یک برنامه ریزی خوب پیش بروید. هر ماه برای مدیریت هزینه های خود برنامه ریزی مالی داشته باشید مثلا اگر میخواهید در ماه آینده خرید کنید و یا پس انداز کنید از قبل باید یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید.


برنامه ریزی مالی در کسب و کار نیز به اندازه ی زندگی شخصی اهمیت دارد برای شروع یک کار و یا برای راه اندازی یک تجارت حتما نیاز به سرمایه گذاری است برای سرمایه گذاری هم برنامه ریزی های مالی با دقت بالا لازم است تا بتوان در کسب و کار و شغل موفق بود. قطعا بدون برنامه ریزی نمیتوانیم کسب و کاری را راه اندازی کنیم.  مخصوصا کارآفرینانی که میخواهند شغلی را راه اندازی کنند برای پیشرفت و توسعه ی کاری نیاز به برنامه ریزی کاری و برنامه ریزی مالی دارند.


با برنامه ریزی مالی در کسب و کاری که داریم هم به اهداف کاری میرسیم و هم اینکه کمتر با مشکلات مالی مواجه میشویم با برنامه ریزی مالی میتوان مشکلات مالی را کسب و کار کاهش داد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► جزئیات طرح تحول بانکی
امان از دست این ایرانی ها! ◄

مطالب مرتبط
بنر