یک خرید خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سه شنبه ، 11 شهریور 1393 ، 13:40


خرید کردن مایحتاج روزانه یکی از کارهایی است که نیاز به برنامه ریزی دارد. اغلب برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود ممکن است به صورت هفتگی و یا هر روز خرید انجام دهیم. یک خرید خوب زمانی انجام میشود که ما هم بتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنیم و هم اینکه بتوانیم هزینه های خود را مدیریت کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر زمانی که با برنامه ریزی خرید میکنیم بیش از همه کالاهای ضروری تر را تهیه میکنیم چون مایحتاج روزانه اهمیت بیشتری دارند تا کالاهای غیر ضروری بنابراین با یک برنامه ریزی خوب و با بودجه بندی مناسب به خرید بروید.

 


قبل از رفتن به خرید مخصوصا برای خریدهای کلی سعی کنید فروشگاه های مورد نظر خود را انتخاب کنید ممکن است فروشگاه های نزدیک به محل زندگی شما در دسترس تر و راحت تر باشند و کالاهای مورد نیاز شما را نیز داشته باشند بنابراین با صرفه جویی در زمان و هزینه ی رفت و آمد میتوانید از فروشگاه های نزدیک به محل زندگی خود استفاده کنید.


اگر فروشگاه های بزرگتر را انتخاب میکنید ترجیحا سعی کنید خرید خود را در ساعات اولیه ی روز انجام دهید تا هم انرژی بیشتری برای خرید داشته باشید و هم اینکه با مشکلاتی مثل ترافیک مواجه نشوید. در ساعات اولیه ی روز خرید کردن راحت تر و با سرعت و حوصله ی بیشتری انجام میشود و همچنین شما میتوانید با صرف زمان کافی با دقت برای خرید کالاهای مورد نیاز خود تصمیمی بگیرید.


بودجه بندی و هزینه ها مهمترین چیزی است که در خرید به آن نیاز داریم. قبل از خرید رفتن باید بودجه بندی مناسبی را در نظر بگیرید. مدیریت هزینه ها در خرید کردن اهمیت زیادی دارد کالاها در انواع مختلف و با قیمت های متفاوت وجود دارند بنابراین سعی کنید که کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسبتر را در نظر بگیرید تا بتوانید همه ی آنچه را که نیاز دارید تهیه کنید.


اگر خریدهای بزرگتری را انجام میدهید باید دقت بیشتری داشته باشید. مثلا اگر لوازم برقی را خریداری میکنید حتما به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه کنید لوازم برقی حساس تر هستند چون هزینه های زیاد تری را بابت آنها پرداخت میکنیم بنابراین باید از فروشگاه های معتبر برای خرید این کالاها استفاده کنید.


برنامه ریزی برای خرید کردن به ما کمک میکند در عین تهیه ی کالاهای مورد نیاز کمتر به خرید کالاهای غیر ضروری وسوسه شویم. همیشه ابتدا سعی کنید مایحتاج اصلی خود را تهیه کنید و پس از آن خریدهای دیگر را انجام دهید این باعث میشود که مدیریت هزینه ها برای شما آسانتر باشد.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► 5 اصل اساسی رقابت در محیط کار
ناپدید شدن ۶۰ هزار میلیارد تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر