5 اصل اساسی رقابت در محیط کار

سه شنبه ، 11 شهریور 1393 ، 13:47

 

اگرچه اصل در محیط های کاری بر کارگروهی و تلاش برای پیشبرد اهداف سازمان است اما در بسیاری مواقع رقابت اجتناب ناپذیر است و حتی به عقیده بسیاری کارشناسان رقابت اصولی در محیط کار سبب افزایش انگیزه و نهایتا راندمان کاری کارکنان خواهد بود.

به گزارش بانکی دات آی آر، برای اینکه رقابت های سالم محیط کار برای شما لذت بخش باشد و شانس پیروزی و موفقیتتان را افزایش دهید لازم است اصول زیر را بدانید و به کار بندید:

1. استفاده از جملات مثبت

لازم است که رقابت و لزوم آن را بپذیرید و باور داشته باشید که حق شما در این رقابت پیروزی است و در صورت تلاش و استفاده از راهکارهای مناسب قطعا پیروز می شوید.

در این راستا استفاده از جملات مثبت تاثیر گذار خواهد بود.

2. برنامه ریزی

برای پیروزی برنامه ریزی و نقشه لازم است راه های دستیابی به موفقیت را بررسی کنید و یک برنامه کامل و مدون ثبت و تنظیم کنید. فراموش نکنید وقتی عملکردی مکتوب می شود احتمال اجرایی شدن و موفقیت آن افزایش می یابد.

3.جانانه بجنگید

ضمن رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای برای بدست آوردن جایگاه و نتیجه مطلوب جانانه بجنگید و به رقیب هیچ ترحمی نکنید ترحم به رقیب به معنی تحقیر و کوجک شمرن اوست که به هردوی شما آسیب می زند.

 

4.احترام به تفاوت ها

هر کس برای دستیابی به سرمنزل مقصود راه های خودش را دارد و ازمسیر اختصاصی خودش حرکت می کند پس هرگز فراموش نکنید که شما هم باید روش خود را بیابید و ضمن اینکه مسیر خودتان را می یابید به دیگران و نحوه عملکردشان احترام بگذارید.

5. استفاده از همه ظرفیت ها

برای موفقیت کافی است از همه ظرفیت ها و توانایی موجود به بهترین شکل استفاده کنید این به آن معنی نیست که هر نیاز به کمک های بیرونی دارید بلکه به این مفهوم است که هر چه در اختیار دارید را به بهترین شکل بکار ببندید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► 5 نکته برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی
یک خرید خوب چه ویژگی هایی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر