رتبه 152 از کسب و کار ایران در بانک جهانی

چهارشنبه ، 12 شهریور 1393 ، 13:14



رتبه امسال ایران در سهولت انجام کسب و کار، در مقایسه با سال 2013 تغییر نکرده است.
براساس گزارش بانک جهانی، ایران در سال 2014 در میان 189 کشور جهان، رتبه 152را در سهولت انجام کسب و کار به دست آورد.

به گزارش ایرنا، کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ چین، نیوزیلند و آمریکا به ترتیب رتبه های اول تا چهارم درجه بندی کشورها براساس معیار سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را به دست آورده اند.

کشورهای دانمارک، مالزی، جمهوری کره، گرجستان، نروژ، انگلستان، استرالیا، فنلاند، ایسلند، سوئد، ایرلند و چین نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

رتبه امسال ایران در سهولت انجام کسب و کار، در مقایسه با سال 2013 تغییر نکرده است.

براساس تعریف بانک جهانی، 10 معیار شروع کسب و کار، مجوزهای ساختمانی، گرفتن برق، ثبت نام برای زمین، اخذ اعتبار، حمایت سرمایه گذار، پرداخت مالیات ها، امکان تجارت در تمام مرزهای کشور، اجرای قراردادها و حل و فصل مشکلات ورشکستگی، در مجموع تعیین کننده رتبه یک کشور در سهولت انجام کسب و کار هستند.

رتبه ایران در شروع کسب و کار 101، مجوزهای ساختمانی 169، گرفتن برق 169، ثبت نام برای زمین 168، اخذ اعتبار 86، حمایت سرمایه گذار 147، پرداخت مالیات ها 139، امکان تجارت در تمام مرزها 153، اجرای قراردادها 51 و حل و فصل مشکلات ورشکستگی 129 است.

هند که رتبه صد و سی و چهارم را در سهولت انجام کسب و کار به دست آورده است، امروز (چهارشنبه) براساس اعلام روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز هند، با اشاره به اقدامات مثبتی که برای بهتر شدن شرایط کسب و کار در این کشور انجام شده است، به این رتبه اعتراض کرد.

هند سال گذشته رتبه 179 را به دست آورده بود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► آیا شرکت شما تحمل یک مدیر خودرای را دارد؟
مراقب باشید ! وایبر ، مرض می آورد ◄

مطالب مرتبط
بنر