تبلت 8 اینچی و پرقدرت لنوو معرفی شد

پنجشنبه ، 13 شهریور 1393 ، 08:30



کمپانی چینی لنوو که در حال گسترش دامنه‌ی محصولات خود و تسلط بر بازار است، تبلت دیگری را در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2014 برلین معرفی کرده است. تبلت Tab S8 یک تبلت اندرویدی است که لنوو در آن از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت اینتل بهره گرفته است.
گروه  آی تی "تیتر یک": لنوو در این محصول از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اینتل یا بطور دقیق‌تر از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اتم Z3745 بهره برده است و از این‌رو باید این تبلت را نخستین تبلت اندرویدی لنوو با استفاده از پردازنده‌ی اینتل بدانیم. کمپانی چینی پیش از این در تبلت‌های ویندوزی خود از تراشه‌های ساخت اینتل استفاده کرده بود. این پردازنده از فناوری Burst Performance بهره می‌برد که هدف از آن ایجاد قدرت پردازشی در زمانی است که نیاز به پردازش‌های سنگین است. مزیت این فناوری عدم بکارگیری تمام توان پردازنده در زمان‌هایی است که کاربر استفاده‌ی چندانی از تبلت نکرده یا پردازش‌های سنگینی مورد نیاز نیست و از این‌رو باتری تبلت دوام بیشتری می‌یابد. شاید بتوان این فناوری را شبیه به فناوری big.LITTLE‌ مورد استفاده توسط ARM خواند.

 

 

از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این تبلت می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل اشاره کرد که ماحصل آن تراکم پیکسلی ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ است. برای مقایسه، بهتر است تراکم پیکسلی سایر تبلت‌های ۸ اینچی چون گلکسی تب ۴ سامسونگ و آیپد مینی ۲ اپل را در در نظر داشته باشیم که به‌ ترتیب دارای تراکم ۱۸۹ و ۳۲۴ پیکسل در اینچ هستند.

Tab S8 لنوو از وجود ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، امکان انتخاب نمونه‌‌ای با قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE، دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با گشادگی لنز f/2.2 و دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی در جلو برای مکالمات ویدئویی اشاره کرد. باتری مورد استفاده در این تبلت قادر است برای ۷ ساعت انرژی مورد نیاز را تامین کند.

این تبلت به‌همراه اندروید ۴.۴ کیت‌کت به بازار عرضه خواهد شد، از این‌رو نمی‌توان انتظار استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت پردازنده‌ی ۶۴ بیتی این تبلت را داشته باشیم. خوشبختانه با بروزرسانی به اندروید L کاربران این تبلت قادر خواهند بود تا از تمام داشته‌های محصول لنوو استفاده نمایند. لنوو اعلام کرده که تبلت خود را با قیمت ۱۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.



اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز، 13 شهریور 93
سکه زیر فشار ارزانی طلا و گرانی دلار ◄

مطالب مرتبط
بنر