ترافیک کجاست؟

پنجشنبه ، 13 شهریور 1393 ، 09:26



دنیای تیلیغات اینترنتی دنیای عجیبی است. همه ما با گوگل و صفحه نتایج جستجوی آن آشنا هستیم و این آشنایی باعث شده تا دست از تجزیه و تحلیل چیزی که میبینیم برداریم. اما قطعا همه دوست داریم بدانیم "مخاطب کجاست؟" جستجو گران روی کدام نتیجه کلیک میکنند و چرا؟ فرض کنیم من یک کسب و کار کوچک دارم و میخواهم دنبال یک موسسه بگردم تا برندی را برای شرکت تازه تاسیس من ثبت کند. بعد از جستجوی کلمه کلیدی "ثبت برند" با این سه نتیجه اول مواجه میشوم. سوال اینجاست که روی کدام نتیجه کلیک میکنم؟



اهمیت بودن در جایگاه اول

بر کسی پوشیده نیست که معمولا اولین نتیجه بیشترین ترافیک را جذب میکند. اما محققان حرفه ای این حوزه، پا فراتر گذاشتند و با استفاده از ترکیبی از مطالعات ردیابی چشم و داده های موتورهای جستجو الگوهایی تخمینی از کلیک رو نتیجه های خاص ساخته اند. تحقیقات نشان میدهد تقریبا 30 الی 40 درصد از ترافیک احتمالی، جذب نتیجه اول خواهد شد. نتیجه تحقیقات رفتار شناسی جستجو گران که در سال 2006 از AOL درز کرد، نشان میداد که نتیجه اول 42 درصد از ترافیک را جذب میکند. بررسی های Chitikta شبکه تبلیغات آنلاین، 33 درصد را به رتبه اول نسبت میدهد. در حالت عادی ما در طراحی کمپین ها برنامه ریزی را بر پایه 40 درصد انجام میدهیم. قطعا درصد دقیقی در دست نیست، چون نرخ تبدیل کلیک ها (CTR’s) برای کلمات کلیدی مختلف، متفاوت است. واضح است که قرار داشتن در رتبه اول بسیار لذت بخش است. اما چون هر کسی نمی تواند رتبه اول را کسب کند، اجازه بدهید ببینیم چه چیزی نصیب رتبه های پایین تر میشود. فکر میکنید چند درصد از جستجو کنند گان، روی نتیجه دوم کلیک میکنند؟ خوب رتبه دوم هم بد نیست. حدود 12 درصد از کلیک ها روی نتیجه دوم صورت میگیرد. اما طبیعتاً هر چه پایین تر میرویم این درصد کاهش پیدا میکند. به عنوان مثال اگر در رتبه چهارم باشید، حدود 6 درصد از ترافیک را جذب میکنید و این یعنی یک اختلاف فاحش بین رتبه اول و چهارم. حالا میشود فهمید، بودن در رتبه اول چقدر حائز اهمیت است! اجازه بدهید در ادامه کل صفحه اول را بررسی کنیم:


سهم رتبه ای اول تا دهم گوگل

با یک حساب سر انگشتی متوجه میشویم که حدود 86 درصد از ترافیک سهم نتایج صفحه اول است. جدول بالا بر اساس اطلاعات درز کرده از AOL در سال 2006 هست و قطعا تقریبی است. اعداد دقیقتر، برای کلمات کلیدی مختلف متفاوت است، اما میدانیم که حدود نیمی از جستجو گران روی نتیجه اول کلیک میکنند. دستیابی به رتبه اول بسیار خوشایند است، به شرطی که پیش از آن بدانیم: کدام کلمات کلیدی پتانسیل بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار ما را دارند. آیا شما این سوال را از خود پرسیده اید؟



منبع: wordtracker.com

 

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► 100 هزار واحد مسكن مهر آماده واگذاري است
صرفه جویی در زندگی روزمره چگونه است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر