100 هزار واحد مسكن مهر آماده واگذاري است

پنجشنبه ، 13 شهریور 1393 ، 10:23
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت : یکصد هزار واحد مسکن مهر آماده واگذاری است که هفته دولت بیش از 50 هزار واحد تحویل شده است و واحدهای باقیمانده بزودی تحویل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ علی اصغری مهرآبادی همچنین به 330 هزار واحد آماده واگذاری که از خدمات زیربنایی محروم است ، اشاره کرد و اظهار داشت : از آنجا که خدمات زیربنایی آنها آماده نشده است امکان تحویل به مردم وجود ندارد.
وی افزود : با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو و نفت به زودی مشکل آنها نیز برطرف خواهد شد و در چند ماه آینده شاهد واگذاری آنها خواهیم بود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : 400 هزار واحد از مسکن مهر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد که با احتساب 330 هزار واحد در حدود 700 هزار واحد مسکن مهر کشور
به خدمات زیربنایی نیاز دارد و برنامه ما این است که در صورت فراهم شدن این خدمات ، تا پایان سال جاری همین 700 هزار واحد را به بهره برداری برسانیم.
وی به تشکیل کارگروه های تامین خدمات زیربنایی و روبنایی به دستور معاون رییس جمهور اشاره کرد و افزود : در بخش زیربنایی اعتبار 5 هزار و 600 میلیارد تومان ارزیابی شده است و مصوب شد یکهزار میلیارد تومان پرداخت شود؛در بخش روبنایی نیز برای ساخت مدرسه ، مسجد ، درمانگاه و کلانتری حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار لازم است که پس از جمع بندی تقدیم معاون اول رییس جمهور خواهد شد تا
تصمیم گیری شود.
مهرآبادی گفت : تاکنون ساخت 280 باب مدرسه و 270 واحد مسجد از منابع داخلی آغاز شده است که از این تعداد 90 باب مدرسه و 70 واحد مسجد به بهره برداری رسیده
و تعدادی کلانتری و درمانگاه نیز در حال ساخت است.
وی یادآور شد در دولت تدبیر و امید 260 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که 170 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است و بقیه نیز در هفته های آینده افتتاح خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی از همه دستگاه های خدمات رسان که در ساخت مسکن مهر یاری رسانده اند تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که هیچ طرحی بدون بهره مندی از خدمات زیربنایی به افتتاح نرسد ، افزود : از 2میلیون و 320 هزار واحد مسکن مهر در کشور که ساخت آن ها جزء برنامه بود ، بیش از 1میلیون و 950 هزار واحد در مرحله سفت کاری قرار دارد و کار ساخت 1 میلیون و 600 هزار واحد آن به پایان رسیده و تاکنون در مجموع یک میلیون و 170 هزار واحد ان به بهره برداری رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد با پرداخت تسهیلات ، طرح مسکن مهر تا پایان سال 93 به اتمام برسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کند شدن شیب سرازیری بازار سرمایه
ترافیک کجاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر