اهمیت پس انداز کردن در زندگی چیست؟

شنبه ، 15 شهریور 1393 ، 13:15


هزینه ها در زندگی متفاوت هستند اما برای اینکه بتوانیم آنها را مدیریت کنیم به یک برنامه ریزی خوب نیاز داریم پس انداز کردن هم یکی از چیزهایی است که به برنامه ریزی نیاز دارد پس انداز کردن با داشتن یک برنامه ریزی مالی خوب راحت تر است. داشتن برنامه ریزی مالی در زندگی هم به مدیریت هزینه ها کمک میکند و هم اینکه باعث میشود تا بتوانیم پس انداز کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر پس انداز کردن به نوعی آینده نگری محسوب میشود. خوب است که با داشتن یک برنامه ریزی در زندگی بتوانیم پس انداز کردن را از سنین کمتر شروع کنیم. داشتن پس انداز به ما کمک میکند تا در مواقع ضروری بتوانیم از آن استفاده کنیم.


داشتن یک حساب پس انداز به ما کمک میکند تا بتوانیم مقداری از درآمد خود را پس انداز کنیم. هزینه ها در طول زندگی روزمره متفاوت و مختلف هستند بنابراین برای پس انداز لازم است تا یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم.


با مبلغی که هر ماه در حساب پس انداز خود قرار میدهیم میتوانیم پس از مدتی از آن برای هزینه های تحصیل، خرید وسایل مورد نیاز خود که هزینه های بیشتری دارند و یا برای مواقع ضروری استفاده کنیم در اصل پس انداز کردن یک پشتوانه محسوب میشود حتی اگر در ابتدا مبالغ اندکی را برای پس انداز در حساب خود قرار دهیم کم کم میتوانیم یک پس انداز خوب داشته باشیم.


توجه به پس انداز نیز مثل توجه به مدیریت هزینه ها، بیمه ، خرید و...  اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است که برای خرید وسایلی که هزینه های بیشتری دارند نیاز به وام با مبالغ کم پیدا کنیم اما یک پس انداز خوب میتواند به ما کمک کند تا سریعتر و راحت تر بتوانیم خرید خود را انجام دهیم.


یکسری از هزینه های مهم را میتوان از قبل پیش بینی نمود مثلا هزینه ی خرید کالاهای مختلف و یا هزینه ی تحصیل و... بنابراین یک پس انداز خوب به ما کمک میکند تا بتوانیم راحت تر این هزینه ها را پرداخت کنیم.


هزینه های مختلفی که در طول یک ماه پرداخت میکنیم متفاوت هستند بنابراین خوب است که همیشه پس از پرداخت هزینه های حتی مبالغ اندک را هم پس انداز کنیم چون همین مبالغ اندک میتوانند تبدیل به یک پس انداز خوب شده و در مواقع ضروری مورد استفاده ی ما قرار بگیرند.


پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند. در سنین نوجوانی و جوانی نیز مدیریت هزینه ها بسیار مهم است چون باعث میشود تا در سنین بالاتر نیز پس انداز کردن برای ما راحت تر باشد و بهتر بتوانیم برای هزینه های خود برنامه ریزی کنیم.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

 

► خرید خودرو لیزینگی فریب تان ندهد!
صف خرید "آیفون 6" تشکیل شد +عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر