چگونه در مصاحبه های استخدامی موفق شویم؟

يكشنبه ، 16 شهریور 1393 ، 09:32


مصاحبه های استخدامی یکی از مراحل مهم برای دست یابی به یک فرصت شغلی خوب است. برای پیدا کردن یک شغل مناسب باید دارای تجربه و مهارت کافی باشیم اما در کنار اینها داشتن یک رزومه ی خوب و موفقیت در مصاحبه های استخدامی نیز برای دست یابی به یک فرصت شغلی مناسب لازم است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر گاهی اوقات ممکن است در مصاحبه های استخدامی دچار استرس شویم اما اگر از قبل آمادگی کافی داشته باشیم و سوالات متداولی را که در مصاحبه های استخدامی وجود دارد مرور کنیم راحت تر میتوانیم در این مصاحبه ها موفق شویم و به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم.

 


سوالات مختلفی در مصاحبه های استخدامی پرسیده میشود این سوالات معمولا در مورد اطلاعات فردی، تجربه و دانش و سوالاتی در مورد انتخاب شغل است. بنابراین کارجویانی که تجربه ی بیشتری در مصاحبه های استخدامی دارند اغلب استرس کمتری هم دارند.


اغلب باید رزومه و فرم مربوط به استخدام را تکمیل کنیم و سپس برای مصاحبه های استخدامی آماده شویم. معمولا رزومه ها هم در مصاحبه های استخدامی مورد استفاده قرار میگیرند. در مصاحبه های استخدامی در ابتدا یکسری از سوالات در مورد اطلاعات فردی و شخصی از کارجویان پرسیده میشود مثلا سن، تحصیلات، علایق و سلایق و...


یکسری از سوالات در مصاحبه های استخدامی در مورد دانش و تجربیات است. مثلا در مورد تجربیات کاری و مسئولیت ها و وظایفی که در مشاغل قبلی داشتیم سوالات مختلفی پرسیده میشود. همچنین کسب مهارتها و دانش بسیار اهمیت دارد در هر شغلی یکسری از مهارتها لازم است تا بتوانیم به خوبی وظایف و مسئولیت های کاری خود را انجام دهیم.


کارفرمایان اغلب در مورد مهارتها و دانشی که کسب نموده ایم سوالاتی را میپرسند. هر چقدر که تجربه و مهارت ما بیشتر باشد راحت تر میتوانیم به یک فرصت شغلی خوب دست پیدا کنیم. یکسری از سوالات نیز در مورد انتخاب شغل است مثلا انتخاب شغلی که مورد علاقه ی ما است و در آن استعداد داریم.


کارفرمایان ممکن است در مورد انتخاب شغل مورد نظر نیز سوالاتی را بپرسند مثلا اینکه چرا این شغل را انتخاب کردیم و یا اینکه اهدافی که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود داریم چیست و چه میزان به شغلی که انتخاب کردیم علاقه داریم.


در نهایت اینکه برای موفقیت در مصاحبه های استخدامی هرچقدر استرس کمتری داشته باشیم مصاحبه ی موفقتری هم خواهیم داشت سعی کنید همیشه قبل از مصاحبه های استخدامی پرسش و پاسخ های متداول را تمرین کنید و آن تایم باشید و سر وقت برای مصاحبه آماده شوید چون این نشان دهنده ی نظم و توجه شما به کار و شغل خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چگونه بدون عذاب‌ وجدان افراد منفی را از زندگیتان بیرون کنید
سونامی 5 میلیون کارجو در راه بازار کار ◄

مطالب مرتبط
بنر